Gå til innhold

NAV - lønnsoppgang i sykemeldingsperiode - påvirkning av foreldrepenger

Maisen65

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har fått NAV til å fire på regelen??

Har vært sykemeldt 50 % siden i september, har fullstilling. For en mnd siden gikk jeg opp i lønn, får ikke denne lønnsøkningen på sykepengene iflg reglene.

Det jeg synes er urettferdig er at foreldrepengene konsekvent blir regnet av sykepengegrunnlaget. Dvs at lønnsoppgangen ikke kommer med på forelderepengeutbetalingen heller. Det er snakk om gangske mange tusen tilsammen, surt.... - Er det noen som har fått omgått denne regelen???

NAV foreslo at jeg skulle friskmelde meg i 17 dager og så sykmelde meg igjen - da får jeg nytt lønnsgrunnlag. Synes ikke noe om dette. Snakk om triksing får å få noe som en føler er rettferdig å ha krav på.

Om alt går bra resten av svangerskapet kommer jeg til å jobbe 50% fram til permisjonstiden starter.

Får heller ikke feriepenger på foreldrepengene når en er sykmeldt i en eller annen grad under svangerskapet. Har knappe 12 u med feriepenger på sykepengene før det er stopp.

Heldig stilt de som har en arbeidsgiver som forskutterer sykepengene. De blir ikke berørt av dette i det hele tatt.

Ja, ja - ville ikke ha byttet bort nurket med all verdens penger - men jammen koster det å få barn!

Fortsetter under...

Hei! Har ikke hatt liknende problem, med det er helt hårreisende at du ikke skal "nyte godt" av din rettmessig tilkommede lønnsøkning.

Foreldre pengene burde da kunne regnes ut fra lønn + sykepenger ved permisjonens start. Du er jo fremdeles i jobb. Er det ikke mulig å få arbeidsgiver til å sende inn ny melding om din lønn, og at NAV tar denne i betraktning...??? (du har sikkert forhørt deg om dette - jeg bare "tenker høyt")

Min erfaring er dessverre at å argumenter med de på NAV kontoret er som å argumentere mot en gråstein. De er fryktelig firkantede, og det er vanskelig å nå gjennom.

Men dette må det da gå an å få en løsning på. Ikke gi deg - jeg heier på deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...