Gå til innhold

Hei til dere, en presentasjon... :)

phantomet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå visst i snart 2 uker at vi er gravide med tvillinger. Og den største overraskelsen har senket seg...men det er en tanke som det tar tid å vende seg til for vår del...Har nå startet på svangerskapsuke 10 ifølge oversikten her inne på BiM.

Jeg er en passe voksen dame på 36 år, bor i Bærum, har to barn med mannen min . Gutter som er 4 år og 15 mnd. I tillegg har jeg to flotte bonusbarn på 11år og 8 år som bor her 50% av tiden. Vi har også en stor hund og drøssevis av akveriefisk....

Dette svangerskapet er ikke planlagt, og at det skulle vise seg å være to okkupanter i magen var nesten litt i overkant. Vi har nemlig ved flere annledninger fått vite at oddsen for å få barn sammen er svært lav...noe vi visst motbeviser nok en gang i dette øyeblikk.. *smiler*

Jeg er desverre medlem av den klubben for gravide som får ekstrem svangerskapskvalme. Har to svangerskap med langtids sykehusinnleggelse bak meg, og håper å mestre dette svangerskapet slik at innleggelse blir uaktuelt nå, selv om formen er alt annet enn bra.

Tar medisiner for å kontrollere kvalmen, noe som fungerer til en viss grad fremdeles... (krysser fingrene for at det fortsetter slik)

Ellers så kan jeg fortelle at jeg har født to ganger ved ABC klinikken, og vært veldig fornøyd med opplegget der. Har dermed ingen kjennskap til "ordinær" svangerskapsoppfølging, eller fødsel, og sitter igrunnen inne med tusen spørsmål rundt opplegget som dreier seg om tvillingsvangerskap og fødsel.. Hva slags oppfølging man skal ha etc.?

Har akkurat mottat bekreftelse på fødeplass ved Riksen, noe jeg tror er greit... Noen med erfaring derfra kontra Ullevål?

Ellers så gleder jeg meg til å bli kjent med flere i samme situasjon, og håper dette er en side med jevn aktivitet og hyggelig samhold. Vi snakkes...

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til oss. Håper det går bedre med kvalmen denne gangen, kanskje tvillinger får motsatt effekt....

Her er det bare å spørre i vei. Mange her som veit mye....

Vanligvis får man ikke noe ekstra oppfølging i starten av svangerskapet (fram til vanlig ul), men deretter må man jevnlig på ul for å sjekke vekst. Men dette varierer veldig fra sted til sted. Dessuten varier oppfølgingen hvordan tvillinger ligger i magen, hver sin pose og morkake = mindre oppfølging enn samme pose og samme morkake.

Skrevet

Hei Sol med 2!

Takk for hyggelig velkomsthilsen.

Jeg vet av ul uke 7 at de små vesene ligger i hver sin fostersekk. Det var visst enklest å se tidlig, så vi er fornøyd med det...

Vi dro på ul pga den ekstreme kvalmen, ikke pga mistanke om to hybelboere. Selv om vi spøkte med det da vi var hos legen for å lette stemningen litt.. Noe lange i fjesene våre da vi fikk vite at det faktisk var to der inne...*smiler*

Skrevet

Gratulerer masse med to babyer :) Jeg husker selv at jeg i begynnelsen bare gledet meg til sjokket hadde lagt seg og jeg kunne begynne å virkelig glede meg over nyheten. Nå er jeg i uke 29 og har gledet meg lenge!!

Du kommer nok til å ha masse spm - og dette er stedet hvor du får svarene. Du kan også sjekke www.tvillingforum.com, masse gode råd og svar å få der også.

Håper virkelig at du holder ut kvalmen da - det er vel nesten ikke mulig å få det dobbelt opp om du har hatt ekstremkvalme tidligere? Jeg merket iallefall at jeg var MYE dårligere denne gangen, men sletts ikke noen ekstremkvalme... krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen :)

velkommen hit

Skrevet

Måtte smile litt når jeg leste innlegget ditt.......tror jeg har møtt min overkvinne:) jeg er 35 år,(snart 36) har en herlig gutt på 11 år,og tvillinger på 1,5 gravid igjen,er ca.5 uker på vei.mange tanker,økonomi,hus,bil,overskudd,nok tid til alle? og ikke minst,hvordan få tid til å være kjærester? Vi er begge innstilt på at dette klarer vi,men vi går rundt i vår egen lille verden,sier ikke så mye i løpet av dagen.Vil gjerne fortelle litt om hvordan det er med tvillinger,det er helt unikt,og fantastisk.jeg hadde det tøft i svangerskapet,var umenneskelig kvalm i 7 mnd.denne gangen har jeg ingen tegn til gravid,men det kan komme.husker ikke når kvalmen begynnte,men tror 6.-7. uke.når tid startet kvalmen din? må bare si at jeg er en skikkelig ammatør på data,noe du sikkert har merket:)sorry,men ville så gjerne svare. dagene her går i ett,men mye kos!heldigvis masse god hjelp av fam.tenker med gru på hvordan de vil ta nyheten......hjelpemeg.Tvillingene er skjønne,masse empati for hverandre.blir vandt til en støyt,og sutrer lite.jenta er en smule sta,og gutten bare grei:))typisk,tror jeg.Min eldste har vært enkel fra 1.dag.tenker masse på hvordan han vil like nyheten.kan nok bli litt mye for han,stakkars.dette ble litt rotete,sent og trøtt.Vil bare helt til slutt si at du må glede deg masse,det er faktisk ikke dobbel jobb,men alt tar dobbelt så lang tid,haha.vet du kommer til å bli lei graviditeten,men hold de inne så lenge som mulig!mye ekstra jobb med to premature.mine ble født 5 uker fortidlig,ble 3 uker på sykehuset.de var 3100gr.og 2300gr.så mange altfor små nurk mens vi var der,huff.jeg følte meg som en strandet hval,gikk opp 35kg.!men de kiloene forsvant fort. Natti natt fra sørlandet:)

Skrevet

Gratulerer med to i maven. Ja, det tar litt tid å venne seg til 2 i maven.

Er liksom litt uvirkelig for meg forsatt. Er i uke 36+3.

Blir mange barn, men dette fikser du. Kommer til å få så mye hjelp av de største.

Synes synd på deg og kvalmen. Jeg har ikke vært så kvalm med de 2 første barna med denne gangen var jeg kvalm lenge. Riksen har jeg hørt er kjempe bra så du har ingen ting å frykte. Nytt og fint er det også i forhold til Ullevål.

Masse lykke til med de to spirene og kvalmen. ;D

Skrevet

Jente73_tvillinger,

Takk for gratulasjoner. Håper jeg er som deg at jeg etterhvert kan si at jeg oppriktig gleder meg til tvillingenes ankomst.

Jeg har allerede vært inne på tvillingforum.com og tittet, men synes faktisk at det er bedre å lese trådene her inne enn der...sånn rent oppsettsmessig. MEn det er garantert tips å ta med seg fra de forum dere andre forteller om sine erfaringer... Når formen blir bedre skal jeg ta meg en mer intensiv runde rundt og lese.

Når det gjelder kvalmen så må jeg jo bare holde den ut. Om det blir dobbelt ille denne gangen har jeg nesten vanskelig for å tro. Siden jeg har vært innlagt på sykehus med sentralt venekateter i halsen for å få næring de forrige gangene...

Hender jeg får noe som kan minne om panikkanfall der jeg tenker at dette orker jeg ikke en gang til... Heldigvis har jeg verdens mest stødige mann, som har vært med på dette før, og som vet at det går bra til slutt, og som er flink til å minne meg på det som er fint når alt er som svartest.

Han har forresten ikke jobbet på flere uker allerede, siden han må være hjemme og stelle syk kone og ta seg av en aktiv tass på 15 mnd.

Skrevet

etnurktil,

Jeg tror vi har vært like "ivrige" i reproduseringen jeg... Rekkefølgen er bare litt annerledes... *smiler* Og så har du ikke noen ekstra bonusbarn, men de er jo bare en glede... Om du trenger noen akvariefisk, så har vi et par i akvariumet vårt som er like "baby-gal" som oss, og de lager nye unger en gang i mnd sånn ca... *ler*

Mannen min spøker med at det er jaggu bra at det nå blir slutt på alt som heter "alene-tid" for oss voksne...for da dukker det bare opp enda en unge...*ler* Heldigvis er vi oppriktig opptatt av barna våre, han med sin typisk maskuline evne for lek og aktivitet, jeg mer som omsorgsmammaen og organsisatoren... Da vi møttes sa jeg at jeg ville bare fortsette å treffe ham, dersom han var sikker på at han ville ha flere barn i tillegg til de to han hadde fra før. Det ville han jo, men at det skulle bli fire til tror jeg ikke han hadde drømt om...*ler*

Kvalmen begynner allerde i uke 6 for mitt vedkommende. Det har det gjort hver gang. Jeg innbiller meg at jeg var mer utslått første gangen siden jeg ikke var forberedt, men det kan jo være ren innbillning..

Jeg har en super fastlege denne gangen. Byttet etter forrige svangerskap. Han stiller opp og gjøre det jeg ber ham om, svarer på spørsmålene mine, og henviser viderer til folk som vet bedre dersom han ikke kan svare. Det faktum at jeg blir tatt på alvor, samt at alle rundt meg vet at jeg er erfaren i "gamet" gjør det enklere å være dårlig denne gangen. Men det er utrolig trist å ha to nydelige gutter som jeg nesten ikke får sett, som savner mammaen sin, og som ikke skjønner hvorfor mamma ikke kan være sammen med dem mer en korte øyeblikk...

Junior på 4 fortalte pappaen at det finnes mange forskjellige sykdommer...Noen blir forkjølet, noen får vondt i magen...og så er det mamma som får "kastoppsyken"....

Jeg satser på at disse små holder seg i magen til mammaen ser ut som en diger strandet hval... Av en eller annen grunn er jeg ikke redd for alt det andre som følger med svangerskapet...bare jeg kommer meg gjennom den verste kvalmen skal jeg nok holde ut både som tjukk og sliten... (sist svangerskap kastet jeg opp siste gang tre timer før ungen var ute....men det orker jeg ikke tenke på nå....)

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så mye hyggelig til meg, Når det gjelder dine ferdigheter på dataen, synes jeg ikke du har noe å beklage deg for...*smiler*

Vi snakkes,

Skrevet

mamma:-)

Takk for gratulasjoner... Du er jo rene proffgravide du, som står helt på tampen til å bli tvillingmamma på ordentlig! Så spennde det blir fremover for dere!!!

Heldigvis er alle ungene våre greie å ha med å gjøre når de først er ute av livmoren, Det er der inne at de forsurer tilværelsen ganske kraftig..,.

Håper du har rett når det gjelder Riksen. Jeg vet at en venninne fortalte at på Ullevål er det ganske langt mellom der barselkvinnene ligger og der de har babyene om de er premature... Men hun var ikke sikker på om det var slik fremdeles, men da hun var sykepleierstudent husket hun det slik... Det var egentlig et godt argument for å søke Riksen i mitt hode.

Ønkser deg masse lykke til med det forestående møtet med dine to små...

Klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...