Gå til innhold

Noen som vil dele råd/tips mot veeeeeeldig hodepine????!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøl ned hodet ;) ... på appoteket finnes det poser fyllt med ris korn (eller noe lignende) som du kan både varme opp og legge på såre muskkler... men også putte i fryseren og legge den på et dundrene hodet. Fjerner nok ikke hodepinen men det lindrer ihvertfall godt hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk du,det skal jeg prøve... ;)

Har bestemt meg for at jeg ikke skal klage over disse symptomene. Mistet i mars (ma) og da hadde jeg plutselig ingen symptomer,så denne gang tas alle i mot med takk:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på å få i deg rikelig væske....det er ofte derfor man får hodepine fordi man er dehydrert...

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei under begge mine svangerskap slet jeg med migrene, har ikke til vanlig, veldig sjelden hodepine faktisk. men var på utredning for det og man får jo ikke migrene tab når en er gravid, men jeg fikk beskjed om at jeg kunne spise panodil zapp og den var veldig til stor hjelp. hadde migrene fra uke 8 til siste dag med siste mann og jeg tror ikke jeg hadde overlevd med hodepine hver dag. Men med panodil zapp så fikk jeg noen fri dager i hvertfall. Hør med lege om henvisning til en nevrolog el lignende som kan avkrefte at det ikke er nerver i klem som forårsaker dette problemet. i såfall kan det være at litt tid hos en kiropraktor el akkupunktur el lignende kan hjelpe. fikk også akkupressur til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann du. Jeg var veldig plaget med detter. Kom da jeg var rundt 11 uker på vei, og ingenting hjalp. Ikke medisin, akupunktur eller noe.

MEN så begynte jeg hos en svært dyktig fysioterapaut. Etter 2 ganger var hodepinen borte.

Prøv også å stresse ned mest mulig, og ikke bekymre deg for mer enn nødvendig.

Og invester gjerne i en helsepute å sove på:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikk masse vann helst litt lunket, drikk ett par glass så legg deg på ett rom der det er helt mørkt å prøv å hvil i 1 time å se om dette hjelper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann, vann og atter vann.... Dersom du ikke er vant med mye vann, saa drikk deg oppover, et glass mer hver dag. Og ikke styrtdrikke, men smaa slurker hele dagen. Etter noen uker vil du merke stor endring. Enkelt, banalt og kanskje litt provoserende raad, men det kan vaere saa enkelt som det, og at du faar i deg nok salt, saann at du faktisk holder paa vannet ogsaa. Det er ikke lurt aa kutte alt salt, som mange anbefaler. Jeg bor i tropene og drikker faktisk 3-4 l vann, men jeg tipper 1-2 l holder som "god mengde vann" i Norge.

 

Lykke til, maa vaere utrolig irriterende med vondt i hodet, saa haaper du faar det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd Femina. :)

En huskeregel ang vann er at du bør drikke 0,3L pr 10kg kroppsvekt, dog ikke over 3L (her hos oss i normalt vær) for da skyller du ut for mye salter som du trenger.

Hva med å prøve akupunktur, akupressur, øreakupunktur eller soneterapi?

Kan evt MOTsols sirkulære massasjestrøk på stortåen hjelpe? Vil dog egentlig be deg gå til en soneterapaut e.l. for å få svar på om hva hodepinen kan komme av. Dette vil kunne forklares av hvor hodepinen din er "plassert".

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...