Gå til innhold

3D ul, hvor tidlig?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei der. Enig med Habbe om at det er best å vente til barnet har begynt å legge litt på seg og begynt å se ut som det gjør når det kommer ut. Har venner som har gått tidlig, og blitt skuffet over å ha sett en "stygg fugleunge", og vært redd for at det er slik barnet kommer til å se ut når det kommer ut også.

 

Selv var jeg på 3D ul i uke 30 ved sist svangerskap. Veldig fornøyd. Du kan jo gå inn på feks kvinnedoktor sine sider, der har de lagt ut bilder fra ulike uker, så kan du selv se hva du synes er best.

 

www.kvinnedoktor.no

 

Klikk på prisliste og bilder. Det kommer da opp en blå rubrikk. Klikk på bildet under "bilder og informasjon" Du får da mulighet til å se mange UL bilder, fra ulike faser i svangerskapet. For de som har gode nettlesere kan man også se 4D filmer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å akrive at hva slags utstyr/hvor nye /oppdatert maskinene er på det kontoret du tenker å gå til for å ta 3D ul også har noe å si i forhold til hvor bra kvalitet det blir på bildene, og hvor tidlig man kan få bra bilder (i tillegg er det selvsagt alltid med den usikre faktoren; hvordan barnet ligger når bildene tas, og om morkake ol ligger forran eller ikke).

 

Noen kontorer har gode og nye maskiner, mens andre har noe eldre maskiner. Om du bor slik til at du har mulighet til å velge mellom ulike kontorer som gir 3Dul, kan det være lurt å undersøke dette. Enten med kontorer selv, eller spør på nett om hva folk som har vært der har erfart.

 

Det er også stor forskjell i pris, og hva du får ut av timen (i praksis halvtimen). Har sett forskjeller fra 800- 1600 kr, noen med legeundersøkelse/vanlig ul også inkludert, noen hvor du bare får med hjem 3D papirbilder, noen med 3D bilder på CD, andre med både 3D og 4D bilder på CD.

 

Den jeg gikk til var blant de billigste, men likevel den av de jeg undersøkte hvor man fikk mest (lege, vanlig UL, 3D og 4D UL på CD, samt vanlig 2D UL (medisinsk sjekk).

 

Igjen, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...