Gå til innhold

Ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har trappet gradvis ned ammingen i noen måneder nå, og er nede i en pupp om dagen, om morgenen. Neste uke begynner gullungen i barnehage og jeg har allerede jobbet 100 prosent i et par måneder. Det er med andre ord på tide å gi slipp på morrapuppen også. Men hva gjør jeg, bare slutter? Eller kommer jeg til å få fryktelig spreng og må pumpe?

Var tidligere veldig mye plaget av tilstoppede melkeganger og ømme pupper, fikk spreng bare det gikk noen timer over, eller hvis jeg dristet meg til å sove uten ullinnlegg. Etter at vi gikk over til først to, så en pupp om dagen, har jeg ikke hatt problemer, men hva nå? Går melka tilbake av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja den går bort av seg selv nå. Du kan gjerne gå med sportsbh de første dagene, ikke bøy på brystvortene bare rett inn... Oppdager du noe ubehag/spreng, så bare bli kvitt sprengen ikke mer.

Og forvent at hun faktisk vil amme MER nå som hun begynner i barnehagen, det er normalt.

Skrevet

Ja, vi prøver å kutte ut nå noen dager før hun begynner, så det ikke skal bli altfor mye på en gang. Jeg har pleid å gi pupp som et eget måltid og så frokost med grøt et par timer etter det, men nå vil vi helst at hun skal ha en ordentlig frokost før hun drar i barnehagen. Hun kan jo eventuelt få litt pupp som en attpåtår etter grøten, men har vanligvis ikke villet ha pupp når hun er mett. Hun er straks14 mnd, det glemte jeg visst å skrive.

Vi har slitt mye med spisingen hennes og det er først nå i det siste vi er oppe i par gode grøtmåltider om dagen. Innføringen av fast føde har vært utrolig vanskelig og hun ble i praksis fullammet til i hvert fall 9-10 mnd. Jeg er derfor usikker på om det går bra med spisingen i barnehagen, derfor vil jeg helst ha i henne minst ett skikkelig måltid før hun drar hjemmefra.

Takk for svar.

Skrevet

Her sluttet vi for en uke siden,jenta mi er 15 måndter.

På slutten var det kun kveldspupp,og noen gang om natten..vi samsover.

Trodde det skulle bli vanskelig,men det var ingen problem..tok med en flaske vann i senga,og tilbydde hun det når hun våknet til pupping..

Nå sover hun gjennom hele natten,de er deilig!

Jeg kjente litt spreng de to første dagene,måtte håndmelke et par ganger..men så ga det seg.

Forøvrig føler jeg det som litt trist noen ganger for at vi er ferdig med ammingen......men det går seg til... :)

Skrevet

sikker på at du vill slutte før hun begynner i barnehagen? det er mye baselusker i BH og i melka er det jo masse antistoffer..

pluss at det er den trygghetsfølelsen av å få pupp når BHtilværelsen er helt ny.

iallefall lykke til:)

Skrevet

Det er noe helt annet å spise i bgh, det går så fint så.

Skrevet

Da jeg slutta med førstemann, etter et par måneder kun med kveldspupp, sleit jeg med tidvis melkespreng i to-tre uker. Idet puppen blei klumpete og hard, pumpa jeg _litt_. Ikke alt, bare nok til at den ikke lenger var steinhard. Etter tre uker kjente jeg ikke lenger tegn til spreng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...