Gå til innhold

Hvor langt har dere kommet med forberedelsene???

Anbefalte innlegg

Heihei...

Hvordan er formen deres?? Ikke lenge igjen til vi sitter med de små i armene våre...=o)

Har dere kommet langt med innkjøpene?

har selv en del igjen. Venter visst jente denne gangen og har gutt. Men seng og vogna har jeg jo da...Må vel bare kjøpe ny dyne, sengetøy, og litt mer nøytrale klær...vel en del klær...har vel bare 3 sett...hehe...

Men ønsker meg veldig en vugge/krybbe denne gangen...En som ikke er dyr eller stor...Siden vi har litt liten leilighet så hadde det vært kjekt med en vugge...Men hvor finner jeg en passe fin en...? Har tittet litt på Finn.no, men fant ikke noe der...

For å summere opp det jeg har:

* Seng

* Vogn

* 1 Body (rosa)

* 1 strømpebukse

* 2 kjoler

* 2 små Cardigan

* 2 gensere...

Det er dette jeg har da...Tror jeg har en del shopping å gjøre i januar og februar...=o)

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt alt for mye klær tror jeg...har kjøpt litt og litt , og glemt hva som egentlig er kjøpt inn.

seng

kommode

stellebord ( til badekar)

2 sett sengetøy

sovepose

Har fått lånt en vugge, den skal jeg ha i stuen.Vet at reflex selger en hvit vugge. Men den er ganske dyr,rundt 2000 mener jeg.

Ellers vognen er reservert, må hente den snart.

Når monterer og gjør dere sengen klar da?

Over til noe helt annet, har noen begynt og forberede fødsel med smøring, te etc??? noen gode kjerringråd?

Jeg smører som bare juling nå med jordnøtt olje, har kjøpt bringebær te men ikke startet med den enda.Har også hørt at havregryn skal være bra.

Hei.

Jeg har vært heldig og arvet masse jeg. Har en lillebror på 6 år, og mamma hadde spart på det fineste etter han. I tillegg har søsteren til sambo 2 gutter på 3 og 1 år, som jeg arver alt fra. Så kommoden er full av klær alt =) så kommer bare til å kjøpe noen småting.

Vi får også

skinnpose og stellebord - etter broren min

barnesete

Seng fikk vi til jul - så vi har satt den opp for vi var så nysgjerrig på hvordan den så ut :-)

Og vogn har vi fått.

Gullbaby:

Sånt har jeg ikke startet med ennå...=o) Altså med bringebærblad te og smøring...Men tror jeg snart skal begynne...Men vil ikke starte for tidlig...Skal høre med jordmor og litt..Har ikke spes lyst å føde for tidlig..hehe...Men hadde vært greit å føde rundt termin da=o)

Senga er ikke satt opp ennå...Men vet ikke hvor jeg skal ha den...=o( Så derfor lurer jeg litt på det med vugge...Veldig kjekt å ha når man har en vilter og veldig klønete 4 åring i huset...hehe...

Shiny83:

Heldig du er da=o) Er den elsdste i vår familie og på sambo sin side så er det bare han..Men har også veldig snille foreldre da...Mamma og pappa kjøpte vogna til gutten sist. Og vurdere det igjen denne gangen også...Men tror den vi har holder i massevis...Må bare ta den frem og se...hehe...

Men er det ikke deilig å ha det meste i hus alt...Skulle ønske jeg var ferdig, men på en annen side så har jeg bare 4 uker til med arbeid og da kan jeg kose meg med shopping så mye jeg vil...hehe...

Jobber dere for fullt ennå??

Ja, kanskje jeg skal holde litt igjen med den teen, vil ikke føde for tidlig nei:)

Jeg driver en egen butikk, så jeg kan styre arbeids tider selv.

Er sykemeldt 50% pga vonde ben og korsrygg når jeg går og står så mye.

Merker at de dagene jeg har vært i butikken så blir jeg liggende på sofaen resten av dagen:( De andre dagene er jeg i kjempe form:)

Men merker at jeg begynner og bli stor, det er ingen stillinger som er behagelig lenger. Når jeg har spist føler jeg at magen er like under haken og sprekkeklar...

Jobber du fullt fremdeles?

Har vært sykemeldt 100% to ganger. En gang i sommer, og nå...Nå er jeg sykemeldt pga jeg var så sliten og kunne sprekke når som helst...

Men ellers så har jeg jobbet fullt...Gleder meg til uka...Begynne å jobbe igjen...Problemet er at jeg står mye, men arbeidslederen min sier at jeg må si i fra når jeg må sitte, så får jeg det..de er så snille der...

Egen butikk ja...Hva slags butikk? Og hvor bor du? Er nysgjerrig som vanlig jeg..

Annonse

Vi har:

Seng

Stellebord/reol (Hensvik, IKEA)

Vogn

2 sett klær + at vi har etter jenta vår på 4 (Får nemlig en jente til;) )

Tror jeg skal kjøpe voksipose, babybjørn vippestol, babygym og kanskje noe mer brukt av en venninne. D eneste vi har etter vår første er nemlig klær...

Hei

Vi har ikke så mye enda, tenkte å handle litt på salget..

Vi har kjøpt bilsete og endel klær, også fikk vi vugge til jul av svigers.

Ser frem til shopping i januar og februar.

Jeg har også kjøpt bringebærblad te, men venter med å bruke den.

Har kjøpt vogn, stelleveske, babycall, bæremeis, øretermometer, stellebord, kjøpt og fått en del klær, fått vogge, gratis bleiebøtte fra Reflex. Så har jeg lyst til å kjøpe seng og reol i morgen hvis jeg får med meg samboeren:-) Har så lyst til å få alt ferdig nå, gleder meg supermasse:-)

Jeg vil også gjerne vite hva som er greia med den teen :)

Har ikke kjøpt særlig mye enda - synes liksom det er så lenge igjen (har termin heeelt i slutten av mars). Men har følgende:

- vogn

- to sengesett

- to sett med body og sparkebukse

- babypledd

- ammeinnlegg og amme-te (fikk av en venninne)

...og dett var vel dett, faktisk...det var sannelig ikke mye å skryte av! Kjenner jeg ble litt stressa nå, egentlig....

Når bør egentlig alt være på plass?

Formen er vel så som så. Fortsatt kvalm og kaster opp innimellom, og bekkenet krangler.

men bare 6 uker igjen til permisjonen begynner nå, og har startet nedtelling på antall arbeidsdager. Bare 16 igjen nå =)

Forberedelsene går sakte men sikkert. Holder på med siste rest av det som skal være babyens soverom med tiden (får neppe tid å gjøre noe når h*n er født, så gjør det nå). Malte taket idag og har begynt å legge lister. Så regner med å være ferdig iløpet av uken som kommer =)

Av utstyr har vi det meste ifra før. Vogna er pent brukt, så gidder ikke å kjøpe ny. Vi har også seng, vippestol, masse nøytrale klær, tepper, dyne, sengeklær og lekestativ. Så er ikke så mye nytt vi trenger å kjøpe. Eneste vi har kjøpt er ei vugge som vi skal ha nede i stua som h*n kan sove i på dagtid.

Så vi har mest bare småtterier å kjøpe denne gangen. Bleier, stelleprodukter, smokker, flaske, gulpekluter o.l.

Skal få kjøpt det om ikke så altfor lenge. Er så utålmodig =D

Vi har det meste av klær og utstyr fra jenta vår som nå er 2 år og 3 mnd og vi venter nå enda en jente så det er jo greit. Vi skal kjøpe enda en vogn og så har jeg begynt å handle en del klær på salget allerede. Vil ha noen nye klær i spreke farver og mønstere.

Det kan hende vi må kjøpe ny seng siden første enda bruker sin. Skal uansett kjøpe ny madrass.

Annonse

Har en gutt fra før som er 4 og har en del utstyr etter han:

Vogn

Stellebord

Seng

Dyne, tre sengesett

Babybjørn

Vippestol

Skinnpose og voksipose

Flasker

Noe klær

Det eneste jeg har kjøpt nå er noe klær nå og da. Det jeg skal handle inn beskyttelse til sengen og bilstol. Det er vel ikke så mye mer man trenger.

Vi får ta det vi ser vi trenger etterhvert.

Jeg bor i Bergen og driver en klesbutikk for jenter/ damer på Galleriet:)

Hvor bor du da? Jobber med?

Har du forresten sendt inne søknads skjema om fødselspermisjon enda???Føler jeg er litt treig der

Åååå..Dere har jo kommet lengere enn meg jo..Er litt treig...Kjenner jeg må begynne snart...Tror jeg begynner å få bekkenløsning..

Gullbaby:

Jeg bor på Skedsmokorset...Ligger litt utenfor Oslo/Lillestrøm (vet ikke hvor godt du er kjent her nede da...hehe)

Jobber i en Clas Ohlson butikk på Triaden (Lørenskog Storsenter)....=o) Jobber som en gris for tiden...Ble sykemeldt ut romjula...Var deilig det...

Hehehe..Nei har ikke søkt om permisjon ennå...Men den må jeg sende til NAV da...Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det...Men har klart å skrive ut skjemaet for permisjonspenger da...hehehehe...Så du er ikke den eneste som er treg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...