Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg får altså IKKE til å pumpe meg... gjør alt som står i bruksanvisningen til brystpumpen, men neida.. ikke noe melk. Det står at man skal bruke ca 10 min på å pumpe ut 60-120 ml, jeg brukte 3 kvarter på å få ut 20 ml :-S guttungen har blitt 5 uker gammel nå, og legger helt fint på seg og jeg har melkespreng både titt og ofte. Men blir så frustrert når jeg ikke får til pumpe meg! Hvor mye spiser de forresten per måltid ca? Hva er vanlig? Takk for alle svar:-)
blaastrek Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Å få melka til å strømme kan være litt psykisk. Det kan hjelpe å se på et bilde av ungen din, sitte godt og ha noe godt å drikke. Det kan hjelpe litt å bøye deg litt framover til å begynne med. Andre tips er at du trykker rundt der det brune området på brystvorten begynner. Bare dytt inn rundt hele før du begynner å pumpe. Jeg prøver å ha et mentalt bilde inni hodet om at melka spruter inn i pumpa, men vet ikke om det hjelper altså. Kanskje kan du få noen gode tips på ammehjelpens sider.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 En varm dusj kan hjelpe, i tillegg til en nesespray som hjelper på utdrivingsrefleksen. Lykke til!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Også tror jeg de teller minutter etter at utdrivningsrefleksen er godt i gang..jeg gjør d iallefall=) Det kan ta 10 minutter å få igang den bare hos meg iallefall..
ennaH Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 For meg hjelper det å se på et bilde av babyen min, særlig et der babyen sover. Da kjenner jeg som regel ekstra trang til å passe på den, og den trangen til å bysse og vogge babyen min får igang utdrivingsrefleksen hos meg. De gangene det ikke har fungert, har jeg lukket øynene og tenkt på hvor godt babyen min lukter. Da flommer melka mi, i alle fall.
trollet66 Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Alle rådene du har fått er gode, men viktigst av alt, er å tro på det du gjør, tro på at dette går bra og at du får det til. Ikke bry deg om det som står om hvor mye du skal kunne pumpe ut på så så lang tid, slikt er svært individuelt, og beror mye på når du pumper, hvor lenge det er siden barnet spiste, når på døgnet etc.Viktig er ikke mengden, men at du får til å stimulere utdirvingsrefleksen både en og to ganger (eller fler) ikke brukt kraft slapp av, stmulere motsatt brystknopp (mellom to fingre) men du pumper den ene.Når du blir ¨venn¨med puma er det det ikke så mye å tenke på, bare vent å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå