Gå til innhold

Tidlige symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg prøver å bli gravid og syns det er forferdelig lang tid å vente fra eggløsning til jeg kan ta graviditetstest. I den forbindelse lurer jeg på, hvor kjapt kan man forvente å kjenne symptomer? Hvor snart får man ømme bryster eller føler kvalme, for eksempel? Det eneste jeg kjenner foreløpig, som helt sikkert kan forårsakes av mange andre ting, er at jeg er trøttere enn vanlig og at jeg har en del stikking og murring i magen og noe ryggsmerter innimellom. Følte veldig stikking og "aktivitet" i magen dagen etter eggløsning... Sikkert mange individuelle forskjeller her, men kan noen dele sine tidlige symptomer, hva de var og hvor tidlig de begynte å føle dem? Takk :)

Skrevet

hei. jeg er litt over 4 uker på vei nå. mine tidlige tegn var at jeg fikk ømme pupper rundt menstruasjonstid. fikk også redusert matlyst. jeg var 9 dager forsen med ventet mens, men det tegnet som var klares for meg var når jeg følte at jeg ble kvalt da jeg lå inntil samboeren min. ble kvalm og følte jeg ikke fikk puste. nå klarer jeg bare å ligge med fjeset vendt bort i fra noe. (klarer f.es ikke å ligge med fjeset litt for tett inn mot veggen) vet det høres rart ut:P har ellers mens lignende smerter innimiellom. å tisser unormalt ofte.

å en liten ting til:

meg og samboeren har prøvd en god stund nå, men de gangene jeg har gått å tenkt på å blir gravid så har jeg ikke blitt det. men denne mnd da jeg minst hadde trodd det og vi hadde ikke regnet ut e.l engang, da ble jeg gravid.er rart hvordan ting fungerer. kanskje det hjelper å fokusere på noe annet å ikke tenke så altfor mye på det.

lykke til videre iallefall. :)

Skrevet

mine symtom var...etter 1 uke etter eggløsning føltes det som jeg fikk eggløsning på nytt..med eggløsningsmerter ..frem til ikm kjnete jeg mensmurringer. Jeg svimlet også innimellom uka før ikm.

ømme pupper kom dagen jeg ventet ikm. ble så vidt øm, så var de kjmepeømme dagen etter..

Skrevet

jeg er ca 4-5 uker nå....det jeg merket ganske kjapt etter el var smerter i bekkenet....men jeg hadde bekkenløsning i mitt første svangerskap da....så får det sikkert nå også....ellers følte jeg meg litt premenstruell....og puppene ble litt tyngre, litt ømme, men ikke så mye....ellers var det som var mest merkbart at jeg var så oppblåst i magen....hihi...litt ubehagelig....også hadde jeg en magefølelsen på at det hadde klaffet helt fra el jeg...merkelig greier altså.

Masse lykke til:):)

Skrevet

Jeg merket det samme sm du gjør nå.

Så begynnte jeg å blø, og iom at mensen ikke kom tok jeg en test.

Da var jeg bare 3+2 altså 9 dager etter eggløsning.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Er nå 11 dager etter el og har begynt å få større og ømme pupper. Litt mørkere rundt brystvortene også... Så symptomene er på plass, men man vet jo aldri. Hadde en sa sist. Er nok lurt å ikke bli besatt av det her, ikke tenke for mye på det. Skal prøve på det, selv om det ikke er lett. Men veldig ok å høre om deres erfaringer :)

Skrevet

Jeg har hatt ømme brystvorter i over en uke nå og har vært veldig trett like lenge. Ved forrige graviditet var mitt første, tidlige tegn også ømme brystvorter (før IKM). I dag synes jeg brystvortene var litt mindre ømme, så da tenker jeg at jeg sikkert ikke er gravid. Men man vet jo aldri. Tror ikke det er noen vits i å teste igjen før til uken. Noen andre som har hatt ømme brystvorter tidlig, som så har blitt mindre ømme (også ganske tidlig) og likevel vært gravide?

Og er det noen av dere som merket at dere husket ekstra mange drømmer rett før dere fant ut at dere var gravide?

På forhånd tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...