Olianna Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er på min 3. mensdag og har i dag begynt på Pergotime. Står at jeg skal ta 2 stk om dagen, men skal jeg ta de på samme tidspunkt eller en på morgnen og en på kvelden? Det står det ingenting om... Jeg hører til i Porsgrunn... Også er det jo ingen å ringe å spørre nå i romjula. Skal ta første sprøyte på nyttårsaften. Uff det gruer jeg meg til. Skal jeg stikke nålen helt inn? Har ikke sånn penn, men vanlig kanyle. Litt forvirra og usikker her...
74skytte Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Da jeg gikk på dobbel Pergo kur, skulle jeg ta begge likt. Du kan selv velge om du tar dem morgen eller kveld. Det var noen som mente at man ikke merket så mye til bivirkningene når man tok dem på kvelden. ?? Sprøyta går nok bra. Det er litt ekkelt å sette den første, men så går det bra. Klem sammen litt hud på magen, og sett hele nålen inn. Trykk inn innholdet, hold spissen inne noen sek før du tar den ut. Dette går nok bra. Lykke til!
Kine71 Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har tatt dobbel pergo kur og skulle ta begge tbl samtidig. Det spilte ikke noen rolle hvilken tid jeg tok dem, men det skulle taes til samme tid alle dagene. Lykke til!
Julie73 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Hei. Du skal ta pergotime tablettene samtidig, siden det er en dobbel kur du har fått. Husk bare å ta de til samme klokkeslett hver dag :-) Jeg har også vanlig kanyle på mine sprøyter, og siden jeg har fullstendig angst for sprøyter tok det meg laaang tid første gangen, men jeg ble bare flinkere og flinkere. Dette klarer du fint :-) Et lite stikk og alt er over. Jeg byttet sted for hver gang, siden det ble litt sårt og noen ganger blått. Bare husk å sette det i magen under navlen så. Vi prøvde AIH i sommer, uten hell. Nå er vi igang med vår første IVF, så jeg begynner på sprøyter 3. januar. Det er mange som lykkes med AIH også så det er bare å stå på :-) lykke til.
Olianna Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 Takk for oppklaringen jenter, da skal jeg ta begge samtidig. Får ikke håpe det gjør noe at jeg tok en tidlig og en sent første dagen. Har fått noe sinnsykt hodepine! Må være en bivirkning. Sprøytene får jeg bare manne meg opp til. Jeg var ikke akkurat den som sto først i køen da vi tok vaksiner på skolen... Men jeg ser jo hvor mange flinke jenter det er her inne som gjør dette gang på gang. Så da klarer jo jeg og! Olianna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå