Gå til innhold

hvor flinke er barnet deres til å snakke?

Anbefalte innlegg

her er det fremdeles ikke mange ordene som kommer, nei og ja er vel igunnen de to ordene som er tydelige. han sier enda ikke mamma eller pappa. Dyrelyder er han heller ikke flink til, av og til det kan høres ut som møøø :-) Men han er veldig flink til å forstå ting da, så ordene kommer nok snart.

Fortsetter under...

Leander sier litt men ikke så veldig mye. Han sier: mamma, pappa, ba (banan) pah (pupp). Er det jeg husker i farten. Men han sier i allefall klart i fra om det er noe han vil eller ikke. Blir ordentlig morsk i maska til tider.

De 3 andre har vært sene med språket, så jeg forventer ikke så mye ennå. Ser mer på om han forstår hva som blir sagt og klarer å gjøre seg litt forstått. Plutselig så snakker de som en foss...

Gutten min er ikke veldig tydelig i språket, men sier: Nei, Hadet, Natta, Æsj, Mamma, Pappa Se , Der , Den

Går også mye i øøø og daa

Han forstår masse da.

Jeg sier skal du gå å legge deg? Si natta da så løper han en runde å sier natta natta og så går han til trappa og rister i grinden.

Sier jeg gå på badet for å få nye bleie så løper han inn på badet

Sier jeg skal vi gå å lage mat løper han inn på kjøkkenet og blir småhissig av å vente på maten:)

Thomas snakker perfekt arabisk (tror jeg...). Vi har vært på fjellet i romjulen og der var det mye 'ne (snø), vi spiste 'ple (eple), kake og vi ferierte med onkel Håko' (Håkon).

Han sier sitte der, grøt (med fin skarre r), mange dyrelyder, mamma, pappa, bebbe (bestefar), ja, nei nei, OJ OJ OJ!, måne, ba (ball og bad), me (melk og mer), bo (bok),

Han skjønner det vi sier, og klarer fint å gjøre seg forstått; peker, mimier og drar oss med bort til det han vil vi skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...