Gå til innhold

Hvor tidlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere mistenkte ADHD hos deres barn? Hvilke symptomer og hvor tidlig viste dette seg? Kan det vises allerede fra de er spedbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, jeg begynte å misstenke at det var noe feil i 3-4 års alder på gutten min. Han viste allerede da alle tegn på adhd. Men barnehagen sa at det var normalt at barn kunne være store i bevegelsene og ha maur i rompa så jeg slo meg til ro med det. Full undersøkelse ble det ikke før han begynte på skolen.

Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på 9 år med ADD og dysleksi. Jeg skjønte at han var litt anderledes når han var 6mnd gammel. Tok kontakt med fastlege som videresendte meg til BUP når han var 2 år før han begynte på barnehage. Fikk ikke hjelp der før i fjor. Da de skjønte at det var noe i det jeg hadde sagt. Fikk diagnose i sommer. Så ja, jeg tror du kan skjønne det ganskje tilig. Min sønn var akkurat som andre babyer helt til han rundet 6mnd. Han var tilig ute med å krabbe å røre seg og snakke. Merket etterhvert at han ikke fikk med seg det vi snakket til ham om slik nabobabyen på samme alder gjorde. Han er glad i folk. Men taklet ikke og takler fortsatt ikke å konsentrere seg om noe eller noen når det var lyder eller bevegelser rundt ham. Da blir han helt i sin egen verden til han går bort derifra eller om det blir roligere rundt ham. Jeg går utifra at andre kan sikkert merke det tiligere på babyen sin, men vet dessverre ingenting om det. Utifra min situasjon så håper jeg du ble litt klokere.

Skrevet

På hvilken måte taklet han ikke lyder og bevegelser? Ble han bare stille eller skvatt han mye? Var han mye urolig som baby? Hvordan var det med søvnen hans?

Skrevet

Han ble bare stille og du så at øynene var i en annen verden. Skvette har han begynt med etter han begynte på skolen. Gjerne fordi han var langt borte i sin egen verden og vil så gjerne få med seg va som skjer. Han er en veldig "rolig" gutt som er veldig urolig i kroppen men kosete og oppsøkende. Er urolig i kroppen når han sitter i ro eller står stille. Har alltid trengt mere søvn en andre barn. Sov ikke over natta før han var 1år. Veldig krevende som baby. Kveldstrøtt.. Legger seg enda halv åtte. Lagde ikke en ordentlig tegning eller bokstaver før nå som 9åring. Enda jeg tegner og maler hver eneste dag. Han er veldig flink med abstrakte ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...