Idal79 Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg trenger litt info ang permisjonspenger og regler. Jeg er nå blitt gravid, og er uten fast jobb. Jeg tar kun ekstravakter som tilsvarer en 70-80 % stilling, og kommer til å fortsette med dette frem til permisjonstiden. Lurer på følgende: - Hvordan går jeg fram med NAV får å få utbetalingene mine? - Må jeg ta kontakt med dem i god tid før fødsel? - Må far og jeg fordele permisjonstiden på forhånd av fødselen, og må jeg som ikke er i fast jobb ut i jobb i den tiden far har permisjon. Eller kan jeg ta "ferie"?
Line-80 Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Du får jo feriepenger ut fra hva du har tjent i år, så når far har permisjon kan du ta ut ferie, og dermed få utbetalt feriepengene dine da. Det er slik jeg og min kjære har tenkt til å gjøre det, slik at vi kan være hjemme sammen. Da jeg kontaktet NAV, sa de at de ikke trenger å vite ennå når pappapermisjonen skal taes ut. Tror de trengte å vite det 1 mnd før. Så på det skjemaet man skal sende inn, kunne det bare stå blankt der det skal fylles inn når pappapermisjonen skal brukes, og når man skal ha ferie. Det skjemaet du skal fylle ut, finner du på hjemmesida til NAV, og skal printes ut og sendes i posten. Husker ikke om det står, men det er meninga at man skal vedlegge 2-3 lønnsslipper, slik at de kan beregne hvor mye penger du skal ha. De ønsker vel at man skal sende det inn i god tid, men jeg gjorde det ikke før uka før permisjonen min startet... Litt sløv sånn sett
Idal79 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2007 Takk for informativ tilbakemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå