Gå til innhold

Er det større sjanse for spontanabort i moden alder..??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, gratulerer med graviditeten:-)

Skjønner godt engstelsen din, har vært der mange ganger selv..

Er flere år eldre enn deg, fyller straks 43 år.Er nå snart 23 uker på vei:-)

Mistet tre ganger i løpet av et år, da jeg var 41. Legen min mente det ikke var noe annet "galt" enn aldren min, da det er større sjanse for at det er noe galt med egget. Rett og slett flaks/uflaks kalte han det. Men når et egg som ikke er bra lar seg befrukte, vil det som regel gå til grunne ganske tidlig i svangerskapet. Når en har kommet så langt at en har sett et bankende hjerte og størrelsen på fostret samsvarer med hvor langt en har kommet, vil det aller mest sannsynlig gå bra!

Jeg mistet i uke 5-8. De to siste svangerskapene valgte jeg å måle hcg stigning jevnlig. Syntes det var betryggende, samtidig var jeg forberedt da det gikk galt siste gangen.

Har du vært til ul? I alle tilfelle har du krav på en utvidet ul i u 11-12 siden du er over 38 år.

Mest sannsynlig er alt bra hos deg når du har kommet såpass langt, men jeg vet det er vanskelig å slå seg til ro med den tanken.

Ring lege/sykehus og forklar engstelsen din.

Ønsker deg lykke til!!

Hei,

Jeg synes Maisen65 her skriver er veldig bra.

Forstår forresten bekymringen din for jeg er der jeg også. Jeg tror det gjelder å tenke på at det er nå størst sjanse for at det vil gå bra uansett når du har kommet til uke 10.

Lykke til videre!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...