Gå til innhold

noen som vett hvor lenge de små kan sitte i bil stol

Anbefalte innlegg

vi skal til bergen i mårra og turen opp dit tar ca 3,5 timer. vi skal ta to ferger. men kan jeg bruke bil stolen opp dit eller bør jeg bruke ett sikkerthetsnett da ligger han i vogn baggen sin ? noen som vett?

gutten min er 5,5 uker og vi bruker bilstolen på korte turer.

Fortsetter under...

Hei!

Me har reist masse nå i ferien. Ein tur som vanligvis tar ca 3 timar brukte me 5 timar på, pga at me ikkje hadde lest rutehefte. Jento vår sat i bilsete, men tok ho ut av sete når me var på fergene(2 stk der me kjørte òg). Og så tok me ho utav sete ein gong seinare òg, sidan sete visst nok ikkje ska vera så bra over lengre tid. Då sov ho, og ville berre sova meir. Så det var ikkje problem for ho(5-6 veker). Berre son din får opp av sete av og til, så trur eg det skal gå bra. Kjekt her på vestlandet med eindel ferger(jaffal nå når ungane er små)!

Go tur!

De anbefaler jo ikke mer enn en halvtime av gangen når de er så små, men sier jo også at så lenge de sover går det greit.

Vel, vi har leid boxette da mini satt så utrolig vondt i sete, som en potetsekk. Hun har også låsninger i nakke og rygg så manuell terapuet sa på generelt grunnlag at han ikke var noe glad i disse setene så tidlig for noen babyer, men de er jo de sikreste.

Hadde det vært meg hadde jeg ikke brukt sete på så lang tur enda...

vi körde 70 mil til svigers på en gång och det gick helt fint!! stoppa ca 4 ggr för att amma och så lillen fick strekke på sig. snacka m fysioterapeuten på helsestationen o hon sa att det inte var några som helst probelm att köra så långt! men sikkert andra som har andra vurderingar:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...