Mamacita og Sebastian:) Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Begynte å trene rett før jeg ble gravid...og lurte på om det er lurt å fortsette i samme tempoet? Noe som vil dele sine ærfaringer rundt dette? har vond i magen så har ikke trent de siste ukene...
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Så lenge svangerskapet går som normalt er det bare positivt å trene. Tenk så sterkt du står rustet til en fødsel ved å være i god form i forhold til å bare sitte å "ruge" Det som er godt for deg er godt for babyen. Det blir faktisk mere blodgjennomstrømning til morkaken og fosteret ved moderat trening og mosjon, men du bør nok ikke trene hardere enn før du ble gravid. Jeg har trent i begge mine svangerskap helt til to uker før termin, dette er min tredje og trener nå også. Stå på!!
snaijka Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 kan man ta sittups da? jeg trente noe før jeg ble gravid (pleide være på mage-rygg gruppe), men har ikke vært siden, ( jeg hadde blødning i min 5 uke). Annen trening hvor man bruker magemusklene?
har4barn Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har også trent alle gangene fra til fødsel. Også sit-ups. Vet det er delte meninger om dette, men jeg tror hver enkelt må kjenne etter på sin egen kropp. Den sier i fra hvis det er noe den ikke liker:). Blir lettere å komme seg etter fødselen om man er i god form.
FilippaF Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Ja, men mindre pga kvalme o slitenhet.Løser seg nok med tiden. Skal også si jeg har trent MYE bestandig. Forrige svangerskap trente jeg igjen så fort jeg ble kvitt kvalmen (rundt uke 15) og helt til samme dag jeg fødte! Håper det går like fint denne gang ;-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Jeg begynte å trene i høst igjen etter ett år med mammapermisjon. Har gått ned 33 kg hvis man regner med de 20 kg jeg la på meg i forrige svangerskap. Nå er jeg 7+1 og har hatt et opphold på treningen i desember pga kvalme og svimmelhet. Regner med å trene igjen i januar, men det blir ikke høypuls-trening. Satser nok på lav-puls timer og skal spørre veileder om å sette opp et treningsprogram for meg som ikke belaster feil. Tror jeg kommer til å være forsiktig med å trene sit-ups, men heller satse på coretrening med corebrett o.l.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2007 Godt å høre:) Synes du er kjempe flink:) Er litt redd for at jeg vil se ut som en hval etter endt fødsel! Har to andre i familien som la på seg 50 kg under svangerskapet:/ Men de satt bare på sofaen og spiste sjokolade...
*bubbs* Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Du kan trene sit-ups i første trimester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå