Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i permisjon nå, som går ut 4.januar, og venter nr 2 ca 1.August.

Vet at jeg får permisjonspenger av permisjonspenger, men lurer på hvor mye jeg må jobbe for å ha rett til det? (Har ikke fast jobb men jobber i vikarbyrå og kan styre dette mye selv.)

Jeg kan gå i permisjon inntil 12 uker før termin.. Si at jeg velger å gå ut i permisjon 1. Juni. Da trenger jeg etter mitt regnestykke å jobbe litt mindre enn 1 mnd? For at det skal bli 6 mnd. (Siden jeg var i permisjon fra august til januar). Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det :-)

Jobber du en måned, vil de ti siste månedene dine før du går ut i permisjon bestå av 4 mnd uten jobb, 1 mnd med jobb og 5 måneder med foreldrepenger, som er likestilt med jobb. Da fyller du kravet om 6 mnd med pensjonsgivende inntekt.

Skrevet

Tusen takk for svar!:)

Lurer bare påom jeg jobber lite/ingenting de siste 4 mnd før jeg går ut i permisjon; vil dette da trekke ned gjennomsnittet for hva jeg vil komme til å få utbetalt i nestepermisjon?

Hvis dette er tilfelle vil jeg jo selvfølgelig prøve å jobbe mest mulig helt frem til permisjon. (Tingen er at jeg skal fortsette å være hjemme med minien på ett år, og jobbe litt kvelder/netter. Skal jobbe litt kvelder/netter frem mot neste permisjon og vil liksom vite hvor mye jeg bør jobbe ift oppsparing til neste permisjon..)

Skrevet

Hei. Blir i underkant av 15 mnd i mellom mine to barn. Skal i utgangspunktet tilbake i jobb i mars. Jobber som nattevakt, alene på et bofelleskap. pga tunge løft, utagerende brukere vil dette ikke vær gjenomførbart. Så da blir det sykemelding fram til jeg går ut i perminsjon i mai. Dvs at jeg skulle jobbet i underkant av 2 mnd før den nye permen starter.. er ute i 12 mnd permisjon nå og mottar derfor 80% lønn. Vis jeg da velger å ta 10 mnd perm med nestemann, blir da permisjongrunnlaget mitt regnet ut ifra denne 80% lønnen? Eller får jeg da 100% lønn? Altså det grunnlaget jeg hadde opparbeidet meg før jeg gikk ut i perm denne gangen. Har ikke så stor stilling, men hadde jobbet meg opp en godt fødselspengesum.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...