catho Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 vi fikk en gutt 17november, bare noe dager etter vi kom hjem begynnte mareritte med kolikken.. det alle nybakte foreldre frykter.. jeg ammer ikke så det var ikke kosten min som var problemet. vi brukte nan fra fødselen av, brukte d i 2uker. gikk over til hipp i to uker, så anbefalte legen collett. ingenting fungerte. så sa lenen vi kunne prøve nutrimigen (fås kjøpt på apoteket) dette hjalp heller ikke. gikk så over til prosobee denne mme fungerete heller ikke. 21 desember var vi hos legevakten, for da var vi helt utslitte, han anbefalte minifom i dråper.. dette ble reddningen for oss... =) nå er vi alle tre kjempe gla og lillegutt gråter bare når han er sulten, vil ha ny bleie eller kos...
lillespirenmin Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Så fint at du deler dette med oss. Må bare spørre hva er minifom? Hvor får man kjøpt det?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Minfom får du kjøpt reseptfritt på apoteket... en liten flaske koster ca 100kr. Babyen skal ha ca 0,3ml rett før hvert måltid, og disse dråpene skal "fjerne" boblene i magen til barnet...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Skriver under på dette For første gang har lille gutten vår sovnet uten hyl og skrik. Og sovet mer enn 2 t i strekk.. Det er utrolig deilig. Ser jo at han har det mye bedre og nå. Men noen som vet hvor lenge man kan bruke dette??? Har jo lest masse om bivirkningene og advarsel overalt. Fikk kjøpe på apoteket uten problemer.. De spurte ikke om noentingen )
catho Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 så fint at det fungerte på gutten deres også =) vi begynte med minifom rett før jul da var han 4uker har brukt det hver dag før alle måltider helt til han var 9uker. vi sluttet med det på dagen bare for å se om han fremdeles hadde kolikk. nå har det gått 4dager uten minifom og han er som før (da vi brukte minifom) sover om natten og er snill som et lam... det står på pakken at vis det ikke har noen virkning etter 3dager må en slutte med det. vi hadde utrolig bra virkning og forsatte. mener at vis minifom hadde vært skadelig for barnet ville di tatt det av markedet med en gang. det har hatt noe uheldig virkning på dyr men man kan ikke sammenligne mennesker å dyr. det sies at minifom inneholder hormonforrstyrende middel dette midelet finnes i alle typer hudkremer shampooer og div, og til nå er det ingen som har skiftet kjønn eller lignende.. minifom har di brukt i maaaange år ennå er det ingen som har dødd av det.... bare forsett å bruke det folkens, vis det fungerer da =)
junibabyimagen Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 ang minifom. Minifom hjelper mot luftrn i magen til lillegutt og.når vi var på 6 ukers kontroll hos legen spurte jeg hvor lenge jeg kunne bruke det og refererte til det som stod på pakken.Han sa det ikke var farlig og at jeg kunne bruke det så mye jeg ville.så vi gir ham det hver dag ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå