Gå til innhold

Noen som har hørt om Minifom/ bruker det?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer og gir NAN i tillegg. Men lillejenta mi sliter skikkelig med luftsmerter og prumper hele tiden.. Så jeg fikk et tips om å kjøpe Minifom på apoteket, som skal dryppes i tillegget og minske luftplagene.

Er det noen flere som har prøvd det og vet om det funker?

Hun griner hele tiden nemlig, så det er verdt forsøket i allefall:)

Fortsetter under...

Minifom brukes på spedbarn med kolikk. det står såfall det på pakken... vår lille gutt har kolikk og minifom fungeret utrolig bra...vis hun gråter i over 3timer til dagen (sammenhengende) 3dager i uken ville jeg sakt i fra til helsesøster evt ringt lege

Hun gråter ikke så mye, men kjenner at hun sliter med magen, og det er derfor hun er veldig urolig og ikke får roa over seg. Så prøver minifom for å se om hun blir mindre plaget av det.

Har du fått anbefalt det av lege el helsesøster?:)

Har ikke prøvd det på gutten min, men vet det er mange som har hatt effekt av det og andre ikke. Legen på helsetasjon ville ikke anbefale det, pga uheldig virkning i forskning på dyr. Kunne virke mot sin hensikt vist nok. Men var ok å bruke det samenhengende i en uke for å se, men langtidsbruk kunne være uheldig. Har du prøvd sukkervann eller kamillete med skukkervann i??? Lager du et fullt tekrus skal du la teposen trekke i 2 min og tilsett deretter 2 ss sukker. Gi 5-10 ml etter hvert måltid i de perioder hvor babyen har mye vondt. Dette har funka bra for oss. Dette er oppskrift fra barnelegen.Vi oppbevarer kruset i kjøleskapet og da har vi det i ca 3 dager. Lykke til!!

Vi har forsøkt minifom uten hell...HS sa vi kunne prøve 1 ukes tid, men de anbefaler ikke langtidsbruk lenger pga det inneholder parabener.

10 dråper på en ts før hvert måltid.

Vi har prøvd det meste så kamille te med sukkervann er det neste.o)

Vi bruker minifom på lillejenta vår. Det har vi gjort siden hu kom til verden (er 5 uker i morgen.) Vi bruker det innimellom, da noen dager er hu fin mens en og annen dagen er hu som ei stor luftboble som nekter å sprekke. Virkningen funker umiddelbart hos oss, og derfor er minifom gull verdt her i huset. Jeg er selv bekymra siden mange sies at det ikke anbefales over tid, så derfor skal jeg absolutt prøve kamilleteen her også!

Annonse

Har ikke prøvd minifom, men etter en del netter med skrik og magesmerter bestemte vi oss for å prøve fotsoneterapi på vesla vår. Har vært til to behandlinger med fotsoneterapi + fått tre akupunkturnåler i det ene øret. Det i tillegg til at vi fikk anbefalt å prøve Chamomilla-piller oppløst i vann noen ganger om dagen, har gjort susen hos oss! Hun er så mye bedre! Før var det masse masse trykking og jobbing for å få ut luft - nå er hun mye mer avslapet og fornøyd! Er kamomille i de pillene så har sikkert litt samme effekt som te. Kjekt å bare riste ut i vann og gi med pipette. Verdt å prøve fotsone syntes jeg dersom man har anledning..jeg anger ikke:)

Kjøpt pillene på apoteket. De måtte bestille dem, men kom veldig raskt. Er fra norges naturmedisin sentral. De heter Chamomilla D12 (tallet bak har visst noe med oppløsning å gjøre...) 10 mg piller. "Oppskriften" vi fikk var å riste ut 20 piller (de er bittesmå...) i ca 1/4 dl. vann å gi fordelt på 3-4 ganger om dagen. De sa at det var fin å bruke ved forkjølelser og tannfrembrudd også...

Hei! Vi har prøvd Minifom, men det virket ikke på våres datter. Deretter prøvde vi kiropraktor, og det hjalp oss. Nå som kiropraktoren har juleferie, merker vi godt at hun har vondt igjen. Så kiropraktor anbefales på det sterkeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...