Kæmma og trultene Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Min datter har i et par-tre måneder nå hostet mer eller midre hver natt, og e del på dagen. Startet da hun var forkjøla, og har ikke blitt kvitt den etterpå. Vært hos fastlege to ganger, ene gangen hadde hun sår hals, andre gangen fant de ingenting. Lyttet, og det hørtes fint ut. Men hosten har fortsatt, vi har vært hos homeopat men ikke set noen bedring. 22. desember fikk hun feber, lå på 39,5 - 40 hele dagen selv med paracet, legevakta ba oss se an en dag til. Hatt feber hver dag siden, alt fra 38 - 39, men feberfri idag da. Sliten og spiser lite, og hoster så hun brekker seg om natta, ligger bare og klunker og plages. Var hos legevakta igår, han hørte litt surklelyder og ga oss efedrin som vi har prøvd i kveld. Jeg er likevel i tvil - legen sier at hoste ikke er farlig i seg selv, men det er jo så plagsomt og slitsomt for henne, hun er ikke helt seg selv. Kan det være noe som lungebetennelse eller allergi eller noe? Det er ikke tørrhoste, skikkelig slimhoste som sitter litt lenger ned en halsen, sa homeopaten. Ble langt dette, men ville ha med alt. Håper noen kan hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Vi har slitt med langvarig hoste hos vår datter. Det startet med forkjølelse første vinteren (ca 8mnd gammel) og varte lenge etter at forkjølelsen var ferdig. Her hadde vi ikke feber etter at forkjølelsen var borte, det var bare hosten som hang igjen. Vi ble henvist til barnelege som sa at det er veldig vanlig at små barn har astmalignende hoste uten å ha astma, fordi små barn ofte har veldig trange luftveier, men denne hosten er noe de normalt vokser av seg før de er 3. Vi fikk astmamedisin mot dette, først Flutide inhalator, men da dette ikke hjalp alene fikk vi også en pille som heter Singulair. Hvis jeg husker det legen sa riktig er Flutide er ment å dempe betennelsen som sitter i luftveien, mens Singulair er ment å hindre oppbluss av ny betennelse. Kombinasjonen gjorde susen, og hosten forsvant. Vi trengte dette i noen perioder etter forkjølelse, men problemet forsvant her allerede før hun fylte 2 år. Siden det har hun vært forkjølet flere ganger, med kraftig hoste, men denne har nå gitt seg som "normalt" sammen med andre forkjølelses-symptomer etter en ukes tid.
S&S has baby on board Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Dette høres ganske likt ut som sønnen min på 18 mnd har.Han begynte i b.h. og har siden vært syk av alt mulig. Men nå i det siste så har han hatt en fæl hoste (spesielt på nettene,slik av han spyr). Legen min sa at det var noe de kalte "barne-astma",selv om det ikke hadde noe å gjøre med astma i det hele tatt.Men hun sa at det kunne vare til de ble 3 år!!! Off,jeg våkner hver natt og hører på den "hvinende" hosten hans,høres ikke ut som slim,men mer eller mindre ut som tørrhoste. Fikk en pustemedisin av legen(kommer ikke på hva den heter nå siden faren hans har han denne helga og har den hostesaften med seg). Men jeg tror den hjelper litt. Har ikke prøvd å se om hosten er værre eller bedre uten medisinen,siden jeg vil gi han den pga. at vi begge forhåpentligvis får litt søvn i løpet av natten. Men spør deg selv om der er noen i familien son lider av astma. Det KAN være at det er det.... Hvis ikke så er det nok det jeg har nevnt ovenfor.
S&S has baby on board Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Og en ting til:Sønnen min hadde feber bare uken før,og den var opp i 39,2. Men når feberen slapp og han virka frisk,så sendte jeg han i b.h igjen. Ikke lenge etter det kom denne hosten.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 RS viruset eller kikhoste tipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå