lillemarihøne Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Mini er 5 mnd på nyttårsaften og skal begynne med grøt tenkte vi da hun nærmer seg 1000 ml MME i døgnet. Er det ok å starte med småfolk sin grøt fra 6 mnd? Er det noen som har barn under 5 mnd som har fått tenner?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg ville vel egentlig startet med 4 mnd grøt til en på 5 mnd, er så redd for magevondt jeg da. Men du kan jo prøve, du merker fort om babyen får vondt. Tenner vet jeg dessverre lite om, vesla på 10 mnd har ingen enda!
Matja Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Har du aldri brukt grøt før? Da tror jeg at jeg ville brukt maisgrøten til Nestle eller en annen 4 mnd grøt. Den er mild for magen, og du gir henne litt tid til å venne seg til fast føde Min lille har nå 4 tenner og er 8 mnd. Hva var spørsmålet ang tennene, egentlig?? ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 De fleste 6-mnd grøter inneholder gluten, og det er anbefalt i Norge å vente med det til de er 6 mnd, så jeg ville også gått for en pakke Nestle Mais-grøt som er fra 4-mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 jeg ville også ha valgt en grøt til 4 mnd - ris, mais (trinn 1) eller hirse (helsekost-produkt) pga risko for allergi.
Mamsen og lillegutt Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 jeg har en gutt på 5mnd. til han bruker vi småfolk sin grøt for 4mnd. venter til han er 6mnd før vi bytter. har prøvd nestle sin,og den likte ikke jeg målingene og konsistensen på....
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Jeg begynte med 6 mnd gråt til vesla når hun var 5 mnd jeg. da hun ikke ville ha 4 mnd grøten. Vi har aldri hatt noe problemer med magen eller noe. Hun er nå 7 mnd, og den første tanna har kommet nå :-) Hun får grøt til kveldsmat, sammen med en falska, da grøt er mer mettende en vanlig frukt/middags glass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå