Kvitrebekk Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Har kjøpt kalkunfilet til nyttårsaften som skal stekes i posen de ligger i. Hvordan lager man da god saus? Blir det noe kraft inne i posen til å lage saus av?
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Om du blander den kraften du får i posen med hønsebuljong bør det bli grei smak. Bare tilsett fløte og jevning, og smak til med salt og pepper
temi & keli Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Jeg bruker pose med fløtesaus der jeg erstatter væska med fløte og kraft fra kalkunen/evt kyllingfond.. Blir veldig god.. -men det skulle vel bare mangle hvis man bruker fløte I fløtesausen.. hehe
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Jeg hadde laget saus av grunnoppskrift, og smaksatt med kraften i posen, og evt en hønsebuljong, og en god skvett med fløte, litt salt, og pepper. Liker dere sopp, ville jeg ha brunt litt i en panne, og hatt den også oppi Lykke til )
Ladybug~N&E Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 jeg syns viltsaus er hel utrolig godt til kalkun!!! posesaus fra toro. litt fløte eller noen andre feite smakstilsetninger kan brukes! og kraften fra kalkunen.
CB-BabyBoy Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 En særdeles enkel, men fantastisk god saus til kalkun etc lager man slik; pose med brun saus (se at det er typen uten løk) bytt ut væske anvisning med matfløte eller kremfløte om du vil ha den extra tykk (husker ikke om det står vann el melk) når sausen er varm, men før oppkok, så ta i 3 skiver brunost funker som en drøm og minimalt med pes
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Kjøp bretagne-saus. (posesaus)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Signerer den over her. Bretagne sausen er bare nyyydelig til kalkunfilet... Mmmmmm ble sulten nå..
Labambie Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 For å lage skikkelig fløtesaus til den kalkunfileten bruker jeg å gjøre det sånn: Tar kalkunen ut av den kjipe formen som følger med,legger den over i en stekepose som jeg har i sellerirot,gulrot og løk samt omtrent 100 margarin. Så steker jeg den på vanlig måte i ovnen i stekeposen. Da får du masse god kraft! Så smelter du ca 2 ss margarin og når det er smeltet har du i ca 2 ss mel. Det skal ikke bli brunt,bare rør rundt noen ganger så du blir kvitt den råe melsmaken. Så tilsetter du skyen fra stekingen,blir det for lite ha i litt vann (veldig mye smak i den kraften,så litt vann gjør ikke noe) Så smaker du til med salt,pepper og litt aromat. Så tilsetter du en boks matfløte og smaker til igjen.. Mmmmmm... Ingen snarveier.. Hehe
Kvitrebekk Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2007 Takk for mange gode råd! Blir nok god saus til kalkunfileten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå