Gå til innhold

Spontanabort


Gjest

Anbefalte innlegg

For dere som lurer på om dere har en SA!!

Jeg hadde en SA nå akkurat.

Den 18.Desember begyndte jeg med rosa tynt slimete utflod, 19.Desember hadde jeg brun utflod(ganske slimete tjukt),20.Desember fikk jeg mensenblødninger,ikke kraftige men sånn normalt blod,21.Desember våknet jeg med kraftige mensenmurringer og kraftige blødninger.Denne dagen ringte jeg igjen legen(ringte hver dag) å fikk komme inn til undersøkelse. Jeg ble sendt direkte på sykehus for innvendig ultralyd der det ble konstantert at der var en fostersekk men ikke noe synlig foster. Hun sa jeg skulle bare dra hjem og la kroppen jobbe med dette selv siden jeg bare var i 6 uke. Dagene gikk og på julaften før vi dro til svigers kom det ut en stor klomp med fosterhinne. Dette sa seg selv når du så den. Dagene før kom det en del småklomper men julaften forsvant alle smerter og siden har jeg bare hatt "mens" som vanlig. Når har endelig de også gitt seg. Legen på sykehuset sa at når man får brun slimete utflod skal man forlange en ultralyd innvendig om man er ette 6 svangerskapsuke. Dette er et av de veldig tydlige tegnene på SA. Om blodet et mer rosa enn rødt skal man ta det rolig,men om blodet er rødt skal man kontakte lege.

Mange opplever blødninger gjennom svangerskapet men etter uke 5 og til uke 8 skal man være ekstra forsiktig med hva man gjør. For det er desse ukene man har lettest for å ha en SA.

 

Håper dette hjelper noen. Ikke nøl med å kontakte lege om du har en begynnende SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg som har opplevd en SA nå midt i jul. Føler veldig med deg. Synes at det er flott at du har lagt ut litt info SA. Det er mange som lurer og det kan være greit å vite.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...