Gå til innhold

da har prossesen begynt

Ønsker..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.. tar det så lang tid å få svar??? tar sikkert noen uker før jeg får time å .. uff, jeg får bare smøre meg med tålmodighet...

jeg var hos legen min for noen dager siden og han sa at livmoren min var helt fin, men måtte ta noen blodprøver for å sjekke arvestoffet våres..

ja jeg har også mistet 4 ganger.. når jeg mistet sist gang for 4 uker siden har jeg blitt ordentlig deprimert. føler at jeg aldri kommer til å få barn :( jeg som ønsker det så sterkt.. skal heller ikke så mye til før tårene kommer. har det ordentlig tøft denne gang.

men håper det er våres tur snart :)

Hei.

Forstår deg så inderlig godt når du sier at du har blitt deprimert etter å ha mistet 4 ganger!! Spesielt når andre blir gravide og føder én etter én! Syns også at denne siste gangen var skikkelig tøff- da gikk jeg på Klexane og Crinone også, så håpet var ekstra stort.... Jeg kjenner jeg får vondt i magen og unngår gravide venninner og kollegaer. Jeg takler det rett og slett dårlig. Bare julekortene i posten gjør vondt å se på. De fleste av de vi kjenner har fått ett barn til på julekortene sine siden i fjor... Mens jeg har vært gravid tilsammen lenger enn 9 måneder- men vi har ikke fått et barn til likevel!! Kjenner ofte en sånn slags bitterhet. Men så prøver jeg på gode dager å fokusere på det vi faktisk har. Vi er jo utrolig heldige som faktisk har en liten 2 åring oppi dette!! Vi har det godt og lever i et trygt og godt ekteskap. Jeg prøver å fokusere på det. Jeg har fortsatt håp om flere barn. Etter siste spiren vi mistet trodde jeg ikke at jeg skulle klare å få håp igjen, men det har jeg fått! Det beste for å holde motet og håpet oppe er å høre lykkelige historier syns jeg. Siste jeg hørte nå var at svigerinnen til søsteren min fortalte om sin søster som mistet 7 ganger, ble gravid for 8. gang og hadde ikke håp- men det gikk fint den gangen!:-) Men man må jo være sterk for å klare det. Det er ingenting jeg ønsker meg mer i verden enn flere barn. Har alltid drømt om fire. Jeg gir ikke opp enda! Ikke før psyken sier stopp. Men jeg tror det er viktig å ha kommet seg litt ovenpå før man går igang og prøver igjen, tilfellet det samme skjer enda en gang.

Har du prøvd noen medikamenter under dine graviditeter? Det er jo mange som har nytte av det!

Har du opplevd både MA og SA? Vet du hvor gammelt fosteret har vært hos deg? Hos meg har hjertet hver gang sluttet å slå i uke 7, men første og andre gang ble det ikke oppdaget før i uke 11 og i uke 10. Tredje gangen jeg mistet var i uke 5, SA. Og for 8 uker siden oppdaget man nok en spire som hadde sluttet å leve i uke 7.

Jeg føler meg helt desperat etter å få høre lykkelige historier. Og faktisk så er det jo en trøst å vite at vi egentlig er mange i samme båt, tross at det er svært sjeldent det vi opplever, sett i fht alle normale sv.skap som ender godt. Men jeg leste et sted at selv etter 4 aborter skulle man fortsatt ha en sjanse på 70% for at det gikk bra neste sv.skap.

Prøvene i forb med utredning tar ulik tid. Noen av prøvene får de svar på ganske kjapt- andre skal sendes og tar mange uker. Det er en frustrerende ventetid! Men i de fleste tilfeller sies det at alt er normalt, slik var det for oss også. Har du blitt henvist til hysteroskopi (kamerau.s. via livmorhalsen)? På meg har de bestemt at jeg skal ta denne, tross at jeg har hatt et ukomplisert sv.skap tidligere og at sannsynligheten er liten for at de finner noe. Så det venter jeg på nå... Ingenting skal være uprøvd.

Dette ble fryktelig langt!! Beklager!

Vil bare si: Ikke mist motet. Det blir mange beinharde dager, men de skal vi klare! Det finnes så mange historier der kvinner har mistet utallige ganger før de så, endelig, lyktes. Det viktigste må da vel være at vi faktisk kan bli gravide?!? En dag blir du også mamma- det tror jeg.

Klem

uff , godt faktisk å lese litt om dere anrdre. må av og til bite meg selv i leppa for å ikke vise at jeg har det vondt. Var i kirken på julaften og begynte og gråte mens noen barn hadde fremvisning..og har allerede ryddet bort julepynt og juletre, kjenner meg liksom innestengt i en boble med all julepynt utpå..:-) vil liksom videre, og vil inn i det neste år..kan jo ikke bli et til år med samme tingene...:-) vi håper på det alle sammen:-)

hei mia..

er så godt og få støttendes ord her..

ja alle blir jo gravide.. og har tre venninner som jeg har godt gravide samtidige med, men mister jo gang på gang. nei har ikke godt på noe men neste gang skal jeg virkelig prøve alt, tror jeg skal skrive ned det jeg ser andre har brukt her og ta det med når jeg skal til sykehuset og så se hva de sier om det.. prøver ALT JEG NÅ.

den første gangen var jeg 12 uker, andre gang var jeg 8 uker tredje gang var jeg 6 uker og nå sist var jeg nesten 9 uker..

ja det er jo faktisk mange lykkelige historier her.. en gang så må det være våres tur..

jeg skal virkelig be de prøve ut alt

takk for fint svar mia..

og lykke lykke til på hysteroskopi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...