Gå til innhold

Hjelp...skal ha gjester nyttårsaften. Hva slags mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke saus,poteter og grønnskaker:-) Tenkte gryterett,eller taco, men blir ikke det litt for hverdagslig da??

Noen tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Server pinnekjøtt da. Kjempegått, og veldig enkelt å lage:)

Skrevet

Trenger virkelig ideer, kom på at jeg og har invitert til gjester på nyttår, til middag. Men orker ikke for mye styr- hvertfall ikke skrelle poteter og sann.... Må jo være litt fin mat og da...

Blir 7 stk om alle kommer.

Skrevet

ja gjestene som kommer hit kommer tidlig nyttårsaften, og vi ser de sjelden. Vilikke stå over grytene hele degen heller. Me føler litt på det hvis ikke det er litt "fint":-)

Skrevet

Synes det er veldig lettvindt med kalkun jeg da! Trenger jo ikke poteter til, vi synes det er best med ris til, og selvfølgelig fløtesaus og waldorfsalat :)

Skrevet

Kan jo ha et lite koldtbord? Og om det kommer flere gjester så kan alle ta med seg en rett hver også. Vi hadde det i fjor i vennegjengen og det ble veldig bra. Skal ha det i år igjen. Da blir det ikke mye stress for vertskapet heller. Og alle liker jo koldtbord?

Annonse

Skrevet

Når vi har gjester på nuttår, pleier vi enten å ha kalkun, med baconstuffing, og waldorfsallat, eller koldtbord. Kjempegodt begge deler :o)

Skrevet

Personlig hadde jeg blitt kjempe glad for å få servert gryterett eller taco:o) Dritt lei av ordentlig middag nå! Skal i juleselskap i kveld også...drømmer om pasta med kjøttsaus...mmmmm...

Skrevet

Må nesten innrømme at jeg hadde blitt litt skuffet om jeg fikk servert taco på nyttårsaften om jeg ble invitert bort...

Kalkun er jo ikke så tidkrevende! Kanskje lettere om man har laget det før da. Pinnekjøtt som også nevnt er mat som lager seg selv!

Litt ekstra bør det være med maten man serverer på nyttårsaften synes i allefall jeg :)

Skrevet

'kalkun og ris er jo veldig lettvint!

koldbord.. da kan jo alle ta med en ting hver, så står du for brød salat og evt. drikke... tror ikke folk har noe imot å ta med en ting lissom...

sånn pleier hvertfall vi å gjør det

Skrevet

Hadde nok følt meg litt snytt om jeg fikk taco eller gryterett på nyttårsaften ja.. Det er liksom en dag nesten på høyde med julaften når det gjelder mat syns jeg da.. Så hadde nok gått for noe sånn som kalkun eller pinnekjøtt ja.. Det er jo mat som stort sett lager seg selv. Potetene kan du jo skrelle dagen før og la ligge i vann til du skal koke de, og både pinnekjøttet og kalkunen står jo oppå eller inni ovnen til det er ferdig, trenger bare litt tilsyn av og til.

Sausen til kalkun er jo enkel å lage, og som grønnsaker kan du jo bruke frossen grønnsaksblanding. :)

Skrevet

takk for mange gode forslag:-) ender vel opp med en hjemmelaga gryterett med bankekjøtt og fløtesaus eller kalkun med ris ( bra forslag!)

Skrevet

Hva med en kyllingform med ris/salat/brød til? Har en kjempegod oppskrift om du ønsker :-)

Annonse

Skrevet

ja vil gjerne ha oppskrift:-)

Skrevet

Du kjøper ferdiggrillede kyllinger i butikken som du deler opp. Jeg pleier å bruke 1-2 til hver form avhengig av formens størrelse selvfølgelig. Så legger du et lag kylling, paprika og purre. Krydre med grillkrydder og legg et lag revet ost. Så legger du kylling, paprika og purre en gang til. Bland egg og matfløte og hell i formen.

Stekes på 200 grader i 1 time. Legg på et lag med revet ost når det gjenstår ca 20-25 min. Så blir den ikke så hard og tørr. Formen har godt av å stå og hvile en liten stund før man spiser. Så får den "satt" seg litt.

Veldig godt og alltid en suksess når jeg serverer det :-)

Skrevet

Kalkun skal vi ha:)

Første gang faktisk, har alltid hatt pinnekjøtt og ribbe på nyttårsaften også, men i år blir det noe nytt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...