Gå til innhold

Mistet uke 12 - skal igang med fryseforsøk...

Anbefalte innlegg

Ja ikke for å lage "skår i gleden" til dere nygravide her inne, men det er ikke alltid det går bra... har også mistet første ivf forsøk - men da uke 5. Mista nå fredagen før jul så ikke akkurat noen God Jul. Har heldig vis verdens beste gutt hjemme på 21 mnd.(også IVF) Er det flere her som har mistet noen ganger men blitt gravide igjen og født? Og hvordan foregår fryseforsøk? Har hatt 4 forsøk til sammen nå men aldri hatt noe på frys før nemlig. Har nå 5 egg på Riksen. Det blir vel 2 fryseforsøk det? Hvor lang tid før vi tidligst kan komme i gang?

Fortsetter under...

Heisann!

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men har mistet to ganger før, på "normal" befruktning. Det var grusomt... siste gang var vi på ultralyd og så hjertet slå. Mistet i uke 4 og 8. Kan bare si at jeg føler med deg. Har en nydelig jente på 9år som jeg gleder meg over, og koser ekstra mye på og føler meg litt bedre på at jeg har fått en gave i livet. Det hjelper masse. Tenker mye på de her inne som ikke har noen, da kan man vel si i all elendighet at vi er jo på en måte heldig..hvis du skjønner..:) I dag er jeg ruger jeg på mitt første ivf forsøk og håper alt går bra. Har prøvd i 5 år på nummer to... Kjempe masse lykke til for deg også.

Godt nytt år!!!

Ja tross alt er vi heldige som i alle fall har en! Men han skal få et søsken uansett på den ene el. andre måten han... Det har vi bare bestemt oss for. Var enebarn selv og det skal han ikke bli. Merker selv at det var mye værre første gang jeg mista enn nå, pga. nå har jeg jo et barn. Vi har vel to fryseforsøk pluss to ordinære forsøk igjen før vi er "ferdige" i det offentlige så jeg har tro på at dette skal gå men det kan ta tid... Lykke til med første forsøket ditt!

Det var trist å høre at du mistet. Det må være en påkjenning å miste så sent som i uke 12 også, da føler man jo at den største risikoen er over. Var det MA eller SA. Hadde du noen symptomer på at noe gikk galt, var galt? Grunnen til at jeg spør er at jeg er 11+2 i dag og er livredd for at noe skal gå galt. Har liksom lite gravidsymptomer. (så hjertelyd på UL i uke 8)

Du får trøste deg med at du har en skøn gutt hjemme og masse lykke til med fryseforsøk. Skal krysse fingrene for deg.

Annonse

Til deg som spurte om symptomer; Jeg hadde ikke vondt, blødde ikke, men følte vel egentlig på kroppen at den "ikke var gravid lenger" selv om magen var "gravid" enda. Derfor var det egentlig ikke noe sjokk når vi tok en ultralyd i uke 12 og det var ikke noe der annet enn utydelig grums... Legen tippa fosteret hadde blitt ca 9 uker. Kroppen min trodde nok den var gravid enda som han sa... Hadde også sett hjertet i uke 7 men det er altså ingen garanti, men de aller aller fleste som ser hjertet i uke 7-8 går det jo bra med. Ikke alle da tydeligvis... Hvis du er veldig redd/urolig så kanskje du skal bestille en ultralyd for å være sikker. Ja jeg ser nå i alle fall framover. Er ikke den som bare legger meg ned og griner/gir opp heller. Nytter ikke det uansett. Venter nå bare på mens så jeg får ringt inn og hørt hvordan vi da ligger an i løypa. Får håpe vi har en "superbaby" på frys...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...