Gå til innhold

Jeg er så skuffa over barnehagen..skjønner ikke at det går ann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år har laga julegaver i barnehagen og det var jo så koselig å pakke den opp på julaften,men ho hadde bare lage julegaver til oss og besteforeldrene sine på farsiden og ikke til mine foreldre.Vi er veldig opptatt av det ikke skal forskjellsbehandles av besteforeldrene og ingen av dem skal være favoritter.Men dette synes jeg ble veldig galt.Er det ikke personalet i barnehagen som skal passe på at det blir laga til alle?(eller ingen)Kunne heller bare ha laga til oss.Overreagerer jeg nå eller er det flere som har opplevd dette og synes dette var litt dårlig gjort.

Fortsetter under...

Skrevet

synest at det er helt greit jeg. Man kan ikke tvinge et barn til å lage julegaver til alle viss det ikke har lysst. I fjor laga minstemann her kun en julegave i barnehagen, mens han i år laga veeeldig mange. du kunne jo ha laga julegaver sammen med dattera di selv da, visst det er så viktig at alle skal få noe hjemmelaget...

Det er ikke personalet i barnehagens in oppgave å finne ut av hvor mange besteforeldre, tanter og onkler som barna skal lage gaver til, lager de gaver i barnehagen ser jeg på det som en liten bonus jeg.

Skrevet

Hei,jeg har selv jobbet i barnehage og min datter går i en.Det er ikke vanlig å lage til alle besteforeldrene...dette er jo noe din datter styrer selv!!! vi fikk bare hjemmelagede gaver til oss og de i bhg jeg jobbet i laget også bare til sine foreldre...med unntak av noen unger som ville lage til farmor..ect.

synes du lager litt stor sak ut av det.....du må huske på det at de ansatte i barnehagen har nok de skal passe på...... :)

Skrevet

Barna bestemmer vel som regel selv hvem som får gavene.. Noen velger jo bare å gi til pappa f.eks. Også er jeg enig med cille i at det ikke er barnehagens oppgave å finne ut hvilke slektinger som skal få gave.

Skrevet

Tror ikke noen hadde reagert her om et så lite barn gjorde ''forskjell''. Unger tenker jo ikke sånn, de lager bare til dem de kommer på at de vil lage til der og da :) Tror nok barnehagen har mer å stri med enn å sjekke hvilke familiemedlemmer som bør få gave for at det ikke skal bli urettferdig.

Synes nok du overreagerer litt... :)

Skrevet

Har selv jobbet i barnehage i to år og når barna lager noe spør vaneligvis de ansatte hvem de har lyst å gi gaven til, barnet svarer og vi skriver hva barnet vil at det skal stå på gaven.

Mange barn som ikke har alle besteforeldrene sien osv...

Skjønner godt at det var litt skuffende, men hvis dette var veldig viktig for dere skulle dere sagt ifra på forhånd, så personalet kunne hjelpe barnet og foreslå at denne gaven kan jo mormor få ol.

Det er ikke like lett å huske på alt som ansatt i barnehager.

Rundt jul er det frykelig mye å styre med i barnehagene, og de klarer som regel ikke å tenke på alt...

Hvis du tar dette opp med dem, kommer de helt sikkert til å være obs på dette neste gang.

Annonse

Skrevet

Hei!

Jeg synes at du overreagere veldig på dette. Jobber sev i barnehagen og når barna lager julegaver og vi pakker de inn så spør vi altid barna om hvem som skal ha det de har laget, noen vil gi alle til mamma eller kanskje en tante mens andre gir til forskjellige. Og som ansatt på en avdeling med 20 unger er det vanskelig og huske på hva de forskjellige barna har av besteforelder, tanter, onkler, osv.

I steden for å lage en sak av dette, ville jeg bare ha byttet lapper på gavene slik at alle fikk en hver eller laget noen hjemme slik at alle fikk.

Hilsen en som gav alle besteforeldrene ett innrammet maleri laget av barnebarnet og det var veldig populært fikk hedersplassen hos flere av besteforledrene.( har flere sett)

Skrevet

Dette er aldri noe problem i bhg til datteren vår... Det er kun vi foreldre som får gave fra snuppa derifra.

Men vi lager gaver til besteforeldrene her hjemme i stedet.

I år fikk de maleri som var rammet inn.

Ikke for å være veldig streng her, men på dette området må vi som foreldre sørge for at det blir laget til besteforeldre. Dette er ikke bhg som har som ansvar, synes jeg.

Skrevet

Jeg syns ærlig talt ikke at det er barnehageansattes oppgave å passe på hvilke slektninger som barna lager presanger til!

Skrevet

I og med at alle barnehager har det kompetente barn i rammeplanen sin kan man heller ikke tvinge de til og lage julegaver eller flere.

Noen barn lager 1 julegave mens andre lager 10.

I de fleste barnehager bestemmer også barna hvem som skal få og da kan ikke personalet skrive på andre navn enn det barna sier,men kan oppfordre.

I min barnehage i år laget vi bare julegaver til foreldrene fordi Nov/Des er som regel veldig hektisk for barn og voksene,men ville barna noe annet fikk de lov til og gi til andre enn sine foreldre.

En annen ting er jo;hvorfor ikke lage julegaver hjemme??

Male på lærret,Trykk,Gips,godteri(mandler osv i glass)

Det er jo kjempe gøy:=)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.Jeg får heller tenke at barna lager gaver til hvem de vil uten at de egentlig har glemt de andre.satt nå å tenkte på at jeg skal innvitere mormor hit også skal vi bake brød vi 3 jentene!Fikk brødbakemaskin til jul så da har vi en god grunn til å prøve ut den!Også kan jo Victoria gi mormor et brød!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...