Gå til innhold

MA...


Gjest

Anbefalte innlegg

..Noen som har hatt dette, og vil fortelle om hvordan det gikk til?

Liksom, om blødninger og sånne ting? Jeg TROR jeg har MA nå, men har liksom ikke blødd ordentlig blod, bare brukaktig utflod. Heller ikke noe særlig med smerter.. ikke noe nevneverdig iallefall.. men jeg føler meg jo ikke gravid lenger. Ikke ømme bryster, og ikke så oppblåst som før..

Har vært klar over situasjonen min i et par uker, så det er ikke så stort sjokk, men hadde vært fint å få høre andres erfaringer ang. dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hverken blødninger eller smerter ved min MA. Jeg hadde vært utrolig dårlig hele tiden, og ble friskere i uke 14-15. Håpte jo det var pga at at jeg var kommet så langt, men da vi kom på ord. ul i uke 18, så vi at babyen var død. Det eneste som merket noe, var hjernen min som var fryktelig urolig - ellers ingenting.

 

Tror nok en MA er veldig forskjellig fra person til person. Noen blør og har smerter, mens andre ingen ting.

 

Krysser fingrene for at det ikke har skjedd deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok forskjellig fra person til person, som hele svangerskapet er:) Er bare så interessant å lese om andres opplevelser av sånne ting..

Jeg venter fremdeles på resultatet av den siste hcg-prøven jeg tok fredag forrige uke, legen min er fryktelig treg, han skulle ringe meg dagen etter (hastesak), eller på julaften, men har jeg fått no svar? neeh! idiotlege :S Går her og lurer og vet ingenting om hva som skjer, annet enn at jeg har denne brune utfloden jeg nevnte. Jeg skal bytte lege uansett resultat, det er iallefall en ting som er sikkert..;)

 

Men igjen, er det fler med samme opplevelse, og vil fortelle, blir jeg veldig glad for det..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mista i juli i år, hadde litt brunaktig utflod i ca 4-6 dager, ikke noe smerter, men ganske vondt i hode. Plutselig fikk jeg en slags styrtblødning, det var ganske forløsende og ikke vondt i det hele tatt. Hodepinen slapp taket og legen min sa at kroppen hadde gjort en god jobb, så jeg slapp utskarpning. Jeg var ca i uke 8-9. Er nå gravid igjen, ca uke 6. Litt redd for at dette skal gjenta seg, men sistgang hadde jeg en litt "bad feeling" på at noe var galt, den følelsen har jeg ikke nå heldigvis. Det føles veldig riktig! Lykke til i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har en bedre følelse nå da!:) Går sikkert kjempefint denne ganga:)

 

jeg går liksom og venter på at jeg skal begynne å blø på "ordentlig", så vi kan bli gravide på nytt..:)

 

noen flere med erfaringer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte å blø litt da jeg var 10uker på vei. Hadde ikke hatt noen særlige graviditets symptomer eller noe, men tenkte ikke noe særlig over det for jeg hadde ikke det ved forrige graviditet heller... Men da jeg begynnte å blø dro jeg til legen, fikk ul, og der så de at fosteret hadde vært dødt siden uke 6.... Jeg fikk tabletter som skulle fremskynde aborten, jeg ville bare ha det overstått. Etter jeg tok de blødde jeg mye, kom mange store ekle klumper, og hadde litt mens smerter. Blødde i ca 1uke, så var det over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Min MA ble oppdaget i uke 11, og da hadde fosteret sannsynligvis vært dødt et par uker. Jeg merket egentlig ikke noe annet enn litt småblødninger (stort sett brunt/"gammelt" blod...litt klumper) innimellom. Dette var første gangen jeg var gravid, så jeg tenkte at det sikkert var normalt. Men så fikk jeg en litt større blødning, men ikke så stor at jeg vil si det var så mye. Det var nesten ikke noe i bindet, bare når jeg tørket meg på toalettet. Ingen smerter. Men mamma ville at jeg skulle dra til legen, og derfra ble jeg sendt på ultralyd. Der oppdaget de jo at fosteret var dødt. Jeg fikk utskrapning dagen etter, og syntes det var en veldig grei løsning.

 

Jeg har desverre opplevd å miste i SA 4 ganger etter dette, men det er det jo ingen som helst grunn til at du skal oppleve. MEN...jeg har også født en frisk og flott gutt, etter at jeg fikk hjelp på riksen! I det svangerskapet opplevde jeg også småblødninger og brunt utflod, og hadde selvsagt en del bekymringer. Men det gikk helt fint, og nå er jeg gravid i uke 15 med samme "oppskrift" som forrige gang det gikk bra. Også nå har jeg hatt de samme blødningene og brune utfloden, men alt er i orden med fosteret.

 

Vil fortelle deg dette fordi det viser jo at det ikke alltid er håpløst med blødninger og brun utflod/klumper:-))

 

Jeg ville ringt til vakthavende på gyn poliklinikk på sykehuset, hvis jeg var deg. Hvis du forteller om dine bekymringer der, så får du mest sannsynlig komme til en ultralyd. Da vil du iallefall få et svar på hva som skjer.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til! Og dersom det har gått "den gale veien", håper jeg du raskt kommer deg til hektene igjen, og satser på ny graviditet:-))

 

Sender deg stor klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

kjenner meg igjem på dine symtomer ja... jeg hadde en ma i september...

startet med at jeg mistet de mega ømme brystene , så kom det ettre noen dager mini mini litt brun spotting ...

Ellers ingen symtomer ingen blødning..

Dro til legen han kunne ikke finne foster lyd skulle det i følge han,vi var da uke 14..

Men han sa at det kunne vært greit med en ul , livmoren var i riktig størelse i henhold til det at jeg var i uke 14. Ble litt lettet da han sa det og øynet et håp til ul dagen etter..

Men det var ikke håp.. to døde babyer i magen min var det... Alt ble trist og svart... Men nå er vi gravide igjen og venter et lykketroll 23 september... LYKKE TIL...

STOR KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord :)

 

Jeg tror nok jeg skal komme meg raskt til hektene igjen ja, det virker sånn på meg allerede nå, så..:) Jeg vil egentlig bare få begynt på nytt igjen NÅ jeg, men bør vel aller helst få et ordentlig svar fra den dumme legen min (ringer han idag og spør etter resultatet på hcg-prøven jeg tok FOR EN UKE SIDEN, som da var en "hastesak").. Skal bli godt å VITE noe, og ikke bare gjette meg til ting.

 

Men igjen, tusen takk for at dere deler erfaringene deres :)

 

Store klemmer tilbake til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...