Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Føler at jeg er i en veeeldig vansklig situasjon nå, er gravid Har bestandig ønsket meg barn å fått familie, men er det rett tidspunkt NÅ? Jeg er ikke sammen med barnefaren, vi hadde bare "noe på gang" i noen uker. Og vi krangler hele tiden, om alt og ingenting! F.eks om hvem som skal ha barnet, han mener bl.a at han skal ha 50/50, noe som jeg ikke mener er sunt for et barn!! Og heller ikke bra for oss ettersom vi er så uenige. Jeg vil ha minst mulig kontakt med barnefarn, verken nå i svangerskapet eller når barnet kommer, pga div ting som har skjedd mellom oss i ettertiden. Jeg er snart ferdig utdannet (hjelpepleier), og får en utdanning før barnet kommer. Jeg har god støtte fra både familen og venner. Jeg er ikke på noen måte syk, er frisk som en fisk. Bare de "truslene" fra BF som skremmer meg litt, og gjør meg litt deprimert. Er sosial, og har god kontakt med mennesker. Men, det at BF "trurer" meg med at jeg må ta abort, eller at han skal ha 50/50, skremmer meg! Jeg vil ha minst mulig med han å gjøre, ikke det at jeg ikke ønsker en far til barnet, men ikke 50/50. Jeg vil ikke at han skal ha mer enn annen hver helg osv. Hvordan fungerer dette? Kan han komme langt med 50/50? Eller utvidet samvær? Kan han få mer enn annen hver helg osv? Er det beste at jeg hadde tatt abort?? Begynner og bli "vant" med tanken at jeg er gravid, er 10uker på vei !