mewi Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har fått satt inn hormonspiral og hatt denne i rundt en mnd. Jeg mistet lysten på sex momentant etter innsettelsen.. synes dette er veldig rart. Jeg hadde gledet meg til endelig ha deilig sex med kjæresten , uten kondom ,men jeg har jo INGEN lyst lenger! Kjempe frustert. Jeg har også merket at jeg føler meg litt deprimert og tung og at jeg ikke har lyst å være intim med mannen min lenger, føler han irriterer meg. Føles som jeg har mistet følelsene for han. Men før jeg fikk hormonspiralen hadde jeg det ikke slik! Har noen erfaringer, et eller annet å si om dette?????
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hei du. Selv hadde jeg ingen slike plager da jeg hadde spiral, men ei jeg kjenner ble nesten koko og måtte ta den ut etter noen måneder. Hun ble kjempehormonell, deprimert og var sint på alt og alle. Det med sexlysten er nokså klassisk, tror jeg. Min egen libido gikk drastisk opp da jeg tok den ut iallefall. Jeg hadde da hatt spiral så lenge at jeg ikke hadde tenkt over hvordan den påvirket sexlysten min. Nå er jeg gravid og det går litt opp og ned med hele sexen, så ikke sammenlignbart nå.. Men om du ikke er fornøyd syns jeg du skal ta den ut. Ingen vits i å ha det slik. Og folk reagerer forskjellig på den.
jippijippijaja Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hei på deg! Det heter seg at hormonspiral er nesten uten bivirkninger. Hvis du leser på pakningsvedlegget, vil du se at dette ikke stemmer. Depresjoner er en av bivirkningene som kan oppstå. Du finner pakningsvedlegget på nettet. Søk etter levonova i fritekst på pasientugaven av felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Dette har jeg klippet derfra: Som alle legemidler kan Levonova ha bivirkninger, men ikke alle får det. Bivirkningene er mer vanlige de første månedene etter innsettingen og pleier å forsvinne ved langtidsbehandling. Svært vanlige (forekommer hos flere enn 1 av 10 brukere): Forandringer i blødningsmønsteret som kan innebære sporblødning, kortere eller lengre menstruasjonsperioder, uregelmessige blødninger, rikelig blødning, forlenget intervall mellom blødningene eller ingen blødninger i det hele tatt. Cyster i eggstokkene som kan forsvinne spontant. Vanlige (forekommer hos flere enn 1 av 100 brukere): Væskeansamling, vektøkning, nedstemthet, nervøsitet, humørforandringer, hodepine, vondt i magen, underlivssmerter, kvalme, akne, ryggsmerter, menstruasjonssmerter, utflod, underlivsbetennelse, smerte eller spenning i brystet og utstøting av Levonova fra livmoren. Mindre vanlige (forekommer hos færre enn 1 av 100 brukere): Infeksjoner i underlivet, hårvekst av maskulin type, håravfall og kløe. Sjeldne (forekommer hos færre enn 1 av 1000 brukere): Redusert seksuell lyst, migrene, oppblåshet, hudutslett, urtikaria, eksem og perforasjon av livmoren. Som du ser, er det ikke bare bare og sette noe inn i kroppen. Selv måtte jeg fjerne min p.gr.a smerter. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå