Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Har hørt om typiske guttemager og jentemager... men husker ikke hvordan de beskrives. Magen min står nokså rett ut midt foran, som en hard fotball nesten. Og fikk tidlig mage. Vet ikke kjønn. Venninna min har en mer "bred mage", ikke så kuleform liksom. Hun skal ha jente. Hva tror dere? Har jeg en typisk guttemage? Eller hvordan er det?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Sånn som jeg har forstått det så har du en typisk guttemage. Når man ikke kan se bakfra at man er gravid. Jentemager skal være mer runde. Men vet om eksempler hvor dette ikke stemmer, så kan vel ikke stole helt på dette vel:-)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er som deg, og skal ha gutt...
kløver Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Det er flere teorier om mageformen. Den ene er som noen sier her at hvis magen er bred, sett forfra/bakfra, dvs at man kan se at man har mage når man ser deg bakfra så blir det jente. Hvis magen ikke går utover, men man beholder innsvinget i livet, så venter man gutt. En annen teori er at hvis magen, sett i profil (dvs fra siden) er spiss så venter man gutt. Hvis den derimot har en rund og jevn form fra den starter øverst og slutter nederst så er det en jente. En tredje ting er visst at hvis man bærer magen høyt blir det jente og lavt blir det gutt (noe som muligens kan henge sammen med spiss og rund form da). Jeg har to jenter og venter nå gutt. Synes ikke magen er spiss i profil nå, men ellers er det nok en liten tendens til at den var bredere de to forrige gangene og bæres lavere nå. :-)
Priestess of Dawn Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har hørt at hvis det vises bakfra at du er gravid blir det jente (dvs rund mage), mens spiss mage er gutt *^__^*
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 har hørt det samme.. at du legger mer på deg på hoftene og det kan ses bakfra hvis det er jente (som på meg).. mens de som bærer gutt ofte har kulerund mage foran.. vet ikke om det stemmer, men ei venninne av meg bærer gutt, og hun har den type mage
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Med mine to gutter hadde jeg en spiss utstående mage som ikke kunne ses bakfra. Denne gangen har jeg en bredere mage, og ingen midje. UL sier at det mest sannsynlig blir ei jente.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Gutt!! Jeg hadde også en sånn mage og fikk gutt.
ma-85 Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Min er intetkjønnmage i såfall... Den sitter ganske høyt = jentemage Ikke spiss = jentemage Ikke bred = guttemage Men den blir stadig bredere da... Midjen er på vikende front Tror det har mer med hvordan man bærer - som kommer an på kroppsbygning "utvendig og innvendig" (jeg har feks helt lik mage som min mamma hadde iflg henne og vi har veldig lik kroppsfasong), og hvordan barnet ligger.
sol3 Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 I svangerskapet med mine 2 gutter hadde jeg typisk guttemage som du beskriver, rund som en fotball og viste ikke bakfra at jeg var gravid. Magen kom ganske fort.
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Ei veninne av meg fikk nettopp tvillinger gutt og jente, og på henne kunne man ikke se at hun var gravid bakfra i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå