Gå til innhold

Når kjente dere liv??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Marå31 :)

Er du førstegangs gravid? Eller har du født før...?

Du skjønner det, at det er vanskeligere å merke liv som førstegang, for da vet man liksom ikke helt hva man skal kjenne etter... jeg merket liv i uke 14.. litt inni mellom, men har merket det regelmessig siden jeg bar i uke 16. Jeg er andregangs gravid og kjenner igjen følelsen...

NÅ er jeg i uke 20 og kjenner bevegelser flere ganger i døgnet... nesten mer enn det er stille... merker også forskjell på hvor "lille tulla" ligger, når jeg våkner om morran, eller har sittet i en stilling en lengre stund i sofaen.. En helt utrolig følelse...

jeg er førstegangs og gikk å lurte på det samme da jeg var i 18 uker. . .begynte å kjenne det så smått rundt uke 20 men da var jeg enda ikke helt sikker på om det var babyen. nå er jeg i uke 22 å kjenner masse liv, tydelige spark og kan noen ganger se magen bevege seg også! er så herlig! gled deg!

Annonse

Var vel i uke 12-13 når jeg kjente de berømmelige boblene og sommerfuglvingene, men det var først i uke 19 jeg kjente konkrete spark. Samboeren min kjente det også. Er andregangsfødende, men hadde helt glemt bort hvor fantastisk den følelsen er :-)!!

Førstegang for meg, men jeg begynte å kjenne det i uke 16. Var jo usikker på om det virkelig var det, men nå er jeg ikke lenger i tvil. Kan av og til kjenne sparkene på utsiden av magen, og om jeg følger godt med kan jeg se det også:) Er uke 19 nå. Kjenner liv hver dag, helst når jeg ligger helt stille og ofte når jeg har lagt meg.

Er i uke 20... 21 fra lørdag.

Kjente han sparke helt sikkert på julaften,

Det var 3 spark i løpet av 15 minutter, typen kjennte det også.

Mener jeg har kjennt noe før, men ikke så tyelig som dette!

Han sparker ivrigst mellom 23 og 01 om kvelden, kommer litt annpå når jeg legger meg.

Det er noen små ettermiddags spark også, men ikke så ivrig som etter at jeg har lagt meg seff.

Ellers føler jeg at han turner eller noe der inne.

Det er lissom en rar ny følelse i maven min, noe som bukter å beveger seg.

Svogerne mine lurer svært på hvordan dette kjennes ut, å kjenne sparket inni maven, hva skal jeg beskrive det som?

Jeg sa det kjenntes ut som når du suger noen og du plusslig kommer ut av takt så pikken går i kinnet istede for rett inn i munn.

Jeg ekke no god på å forklare....

Jeg kjente første tydelige tegn til liv på julaften i kirken. Tror kanskje den lille likte (eller mislikte) orgel musikk og julesang. Det boblet mange ganger etter hverandre, litt sånn bølger i magen. Da var jeg 17 + 4 ca. Første gang kjente jeg bobler i uke 15, men var selvsagt ikke helt sikker da det er min første. "sommerfugl" vinger har jeg ikke kjent noe til, mer som en boble som sprakk. Forventer ikke akkurat å kjenne noe hver dag nå, men har vel omtrent kjent noe hver dag siden julaften :)

Jeg kjente liv "på ordentlig" 30 desember,da var jeg 20+6 uker. Har kjent NOE tidligere,uten å tørre å si høyt til andre enn samboeren min at jeg tror det kan være babyen jeg kjenner... Er førstegangsgravid,og usikker på hva jeg skulle kjenne etter,men når jeg først innså hva som skjedde inni meg var det ikke noe tvil lenger :)

Har kjent nesten hver dag siden da,hadde opphold på en dag (dagen etter). Kjente litt akkurat nå mens jeg skrev dette faktisk ;)

Men det går ikke ann å kjenne det utenpå enda,jeg har litt den skal sparke gjennom skjønner du... samboer prøver ivrig hver kveld da,det er da jeg kjenner det best :)

Selv om dette er første gang for meg, kjente jeg de aller første bevegelsene allerede i uke 11.

(Før noen kommenterer: Begynner å bli lei av bedreviterne som sier man ikke kan kjenne noe så tidlig og spesielt første gangen. Bare fordi de selv ikke kjente noe så tidlig til og med andre og tredje gangen, betyr ikke det at ingen andre kan kjenne noe. Jeg er ekstremt kilen og har overaktive nerver. Det var ikke tarmene eller livmoren jeg kjente i uke 11. Har kjent begge deler (tarmene til stadighet) og det er helt annerledes.)

Siden har det bare blitt mer og mer. Ikke så ofte tydelige spark, tror ofte at den lille bare snur seg. Tror morkaka som ligger på fremsiden av magen hindrer for det meste, men kjenner det godt i nederkant og overkant ghhhk (ikke blæra, da lille venn!) Men på utsiden er det fortsatt ikke så lett å kjenne noe. Den lille har en tendens til å ligge stille når jeg legger hånda borttil.

Annonse

Jeg er førstegangs og kjente liv første gang i uke 18-19.. da kjntes det ut som leamus i magen.. nå er jeg snart uke 23 og kjenner liv daglig, men det er veldig individuelt. kjent spark hver dag fra uke 21, men varierende tider på døgnet..

Første gangen jeg var SIKKER på at det var liv og ikke noe annet, var jeg 17+4 (var vel taco'en lillegutt ikke likte :P) . Etter det kjente jeg ikke noe før ca. 1 uke etterpå. Siden da har jeg kjent litt liv hver dag (er nå 19+3).

Du kan prøve taco (om du liker det), kanskje du får litt reaksjon da? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...