Gå til innhold

Kreative sjeler: Hvordan kan jeg lage kork til denne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Kork til vinkaraffel? Er dette en slags spøk eller? :) En har jo vin i karaffel fordi den skal få luft. Skal man oppbevare den, er det nok best å finne noe annet å ha vinen i. Evt skal du lukke karaffelen igjen, er det jo bare å ha på aluminiumsfolie over toppen og tape det tett med en elastisk tape, f.eks malertape.

Skrevet

Nei. det er ikke en spøk. En ganske vanlig med kork til vinkaraffel da :-)

Sånn til når den er ferdig luftet - og man er ferdig drukket.

Def.: Karaffel er en beholder, vanligvis av glass eller krystall i flaskelignende fasong. Den leveres ofte med kork, gjerne i samme materiale, tilslipt og tilpasset, men kan også være uten - da vanligvis til vann.

Skrevet

Ok. Jaja, hvis det skulle være noe igjen etterpå, er det jo bare å ty til en provisorisk løsning da. Spiller jo ingen rolle om det ikke ser så stilig ut så lenge man bare skal sette den i boden e.l. Eller tømme vinen tilbake der den kom fra når den skal oppbevares. Skjønner ikke problemet :)

Skrevet

Vi drikker sjelden en hel flaske vin på en kveld. Det bør være lufttett når den lukkes - ellers forringes vinen. En aliminiumsfolie blir ikke tett. Å holde på å helle frem og tilbake.?!? Seriøst.....NOPE.... Kork skal det være :-)

Annonse

Skrevet

Haha, du er ikke kjemiker slik som meg, skjønner jeg. Vi elsker å helle ting fram og tilbake :) Og alu-folie tapet til blir faktisk tett. F.eks sølvkloridløsning oppbevares faktisk akkurat sånn på laben. Men hva med å ta med karaffelen til en glassblåser da? De fikser vel det der hvis man bare betaler for det.

Skrevet

Hmmm...det var ikke dumt! Takker.

Det skal jeg virkelig tenke på.

Skrevet

Rosendahl har kork som selges løst til vannkaraffelen sin, du kan jo sjekke om den passer. Men hvis det er til i kveld, så er vel al. folie og tape den beste løsningen vil jeg tro.

Skrevet

Det kan jeg gjøre. Den er er jo kanskje ca samme str?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...