ApriIbaby Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 http://www.menu.as/Default.asp?ID=2185
Piraka Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Kork til vinkaraffel? Er dette en slags spøk eller? En har jo vin i karaffel fordi den skal få luft. Skal man oppbevare den, er det nok best å finne noe annet å ha vinen i. Evt skal du lukke karaffelen igjen, er det jo bare å ha på aluminiumsfolie over toppen og tape det tett med en elastisk tape, f.eks malertape.
ApriIbaby Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2007 Nei. det er ikke en spøk. En ganske vanlig med kork til vinkaraffel da :-) Sånn til når den er ferdig luftet - og man er ferdig drukket. Def.: Karaffel er en beholder, vanligvis av glass eller krystall i flaskelignende fasong. Den leveres ofte med kork, gjerne i samme materiale, tilslipt og tilpasset, men kan også være uten - da vanligvis til vann.
Piraka Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Ok. Jaja, hvis det skulle være noe igjen etterpå, er det jo bare å ty til en provisorisk løsning da. Spiller jo ingen rolle om det ikke ser så stilig ut så lenge man bare skal sette den i boden e.l. Eller tømme vinen tilbake der den kom fra når den skal oppbevares. Skjønner ikke problemet
ApriIbaby Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2007 Vi drikker sjelden en hel flaske vin på en kveld. Det bør være lufttett når den lukkes - ellers forringes vinen. En aliminiumsfolie blir ikke tett. Å holde på å helle frem og tilbake.?!? Seriøst.....NOPE.... Kork skal det være :-)
Piraka Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Haha, du er ikke kjemiker slik som meg, skjønner jeg. Vi elsker å helle ting fram og tilbake Og alu-folie tapet til blir faktisk tett. F.eks sølvkloridløsning oppbevares faktisk akkurat sånn på laben. Men hva med å ta med karaffelen til en glassblåser da? De fikser vel det der hvis man bare betaler for det.
ApriIbaby Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2007 Hmmm...det var ikke dumt! Takker. Det skal jeg virkelig tenke på.
ejiec++ Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 Rosendahl har kork som selges løst til vannkaraffelen sin, du kan jo sjekke om den passer. Men hvis det er til i kveld, så er vel al. folie og tape den beste løsningen vil jeg tro.
ApriIbaby Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2007 Det kan jeg gjøre. Den er er jo kanskje ca samme str?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå