Gå til innhold

Silas- ukjent eller popis ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hørt navnet før? Pent eller stygt? Er det populært for tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel i den kategorien "spesielle" navn som ikke er så spesielle likevel, fordi det er i samme kategori som alle andre de "spesielle" navna.

Helt greit navn, har hørt det før, men hvis du ikke vil være "poppis" ville jeg unngått det, ja.

Skrevet

1.1-07 vare det 36 som hadde det navnet i Norge.

Skrevet

Silas - er ikke det den sinnsyke albinomunken i "DaVinci Koden" ..?

Skrevet

For øvrig et greit navn, men det er hvertfall ikke populært. Og ja, er den medvirkende munken i DaVinci-koden...

Skrevet

jeg tenker også på da-vinci koden...litt for mye til at jeg kunne brukt det i utgangspunktet OK navn til min sønn. Sinnsyk, morderisk munk? Nei, takk.

Skrevet

Dette navnet var ikke særlig fint syntes jeg.

han aldri hørt det før.

kan hende det er et navn man liker etterhvert som man hører det ofte?

Skrevet

Navnet finnes i bibelhistorien, og mange vil vel også asosierer det med filmen da vinci koden. Noe som i seg selv ikke er spesielle gode asosiasjoner spør du meg.

Skrevet

Silas er også helten i en serie barnebøker skrevet av Cecil Bødker. Jeg forbinder Silas førdt og fremt med de bøkende, selvom jeg har lest Bibelen og sett DaVinci-koden *lol*

Silas er et flott navn, jeg ville gjerne kalt min sønn det.

Skrevet

Silas er et pent navn. Personlig ser jeg for meg en koselig gammel sørlandsfisker :-) Tror ikke du skal bekymre deg for at det er for populært, det er ingen barn som har fått dette navnet de siste 10 årene i følge SSB, samt:

Det er 36 menn som har Silas som første fornavn.

Det er 29 menn som har Silas som eneste fornavn.

Skrevet

Er det ikke fra Kardemomme By?

Synes det er litt kult jeg, jeg liker navn som Linus, Felix osv.

Hadde kanskje ikke tatt det selv, men synes det er tøft med barn som heter det ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...