trillemamma Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Hva bruker dere? Er dere fornøyd? Please hjelp en forvirret gravid som er på innkjøpsjakt.
trillemamma Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. desember 2007 Glemte en ting. De badebøttene, stemmer det at de kun kan brukes i 6 måneder?
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Vi kjøpte stellekommode med badekar under og en ekstra balje i tillegg til å ha med på ferie... Badebaljen under kommoden ble knapt brukt.. Upraktisk med vannsprut og klønete når man bader alene og skal ha babyen opp og på et håndkle.. Setter heller badebaljen i badekaret og legger en håndkle klart på stellebordet. Da er det enklere synes jeg. :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 vi har vært veldig glad i badebøtta vår:-) nr 1 brukte den til han var 11 mnd nr 2 bruker den nå og er 9 mnd:-) nr 1 har badet i balje fra han var 11 mnd har stellebord som har badebalje i men kun brukt den 2 ganger, nå har jeg kjøpt stellebord til vegg og elsker bøtten og baljen og plassen jeg har på badet
trillemamma Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2007 Ja, jeg leste et annet sted at badebøtten opprinnelig var ment å brukes det første halve året, men at veldig mange bruker den mye lenger enn det.:-) Vi kommer nok til å kjøpe en sånn badebøtte. Også kjøper vi nok en kommode med stellematte og skuffer under, tror jeg. Hvor i alle dager skal vi sette den tro? Det er ikke plass på badet og soverommet er for kaldt. Stuen? Gangen? VI har som regel 19-20 grader i stuen, det er jo kaldt, ser ut til at vi blir nødt til å øke innetemperaturen.
betty74 Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Hvis du har badekar vil jeg anbefale liggestol til badekaret. Funker veldig bra her!!! Da kan barna faktisk bade sammen og! ( har to..)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Badebalje på stativ...m mitt bekken klarte jeg ikke å sitte på gulvet og bade snuppa...så måtte gå til innkjøp av ny balje og stativ etter noen få uker...men nå er vi kjempefornøyd
trillemamma Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2007 Har mer eller mindre bestemt meg nå. Vi skal bruke badebøtte også skal vi ha en stellekommode på stuen, siden vi ikke har plass til den på badet. :-)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Hadde aldri kunnet "trykke" snuppa nedi en badebøtte... Men d er jo mitt valg da...he he... Hun elsker å ligge i liggestolen i baljen, strekker seg ut, plasker m bein og armer, tar beina rett opp og ned igjen og beveger seg hele tiden...hun stortrives oppi der! Dette hadde hun aldri kunnet gjøre i en badebøtte...Hun stortrives i vannet, så jeg gleder meg til utpå nyåret...da skal vi ta henne m i badeland, så hun får bade i basseng
petite fleur Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Er det bare jeg som plages med den badebøtta? Har prøvd den 2 ganger, begge gangene måtte vi holde nurket under armene for at han ikke skulle dukke under. Hadde så mye vann som det skullle være, så det var ikke det (står jo kg på siden av bøtta). Må de være så og så gamle før man tar i bruk bøtta? Vi kjøpte i alle fall balje etter 2 forsøk, fikk jo ikke til noen ting med den bøtta;-) (Hvis noen kan forklare meg, blir jeg glad!)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Vi har stellekomode med badekar og den har vi på badet. Den er på hjul så jeg kjører den til dusjen og fyller med vann og renvasker baby med dusjen til slutt. Så kjører jeg stellekomoden til doen og heller ut vannet via slangen. For oss er det helt supert, det blir minst mulig søl og jeg har alt jeg trenger i komoden. Tror ikke jeg ville likt å bade baby i stellekomode hvis vi ikke hadde stort bad og plass til den på badet.
*Rutletutt* Skrevet 27. desember 2007 #13 Skrevet 27. desember 2007 Har både badekar på stellebordet (lånt) og badebalje. Prøvde badekaret til nr en, men det var noe herk - så kjøpte derfor badebalje - veldig fornøyd:o)
sund Skrevet 27. desember 2007 #14 Skrevet 27. desember 2007 Vi hadde ikke plass til stellekomode eller vegghengt stellebord på badet; men har lagt en stellematte (?) oppå vaskemaskina, og det funker helt utmerket. Billig er det også. Henter bare rent skift til henne før jeg skal skifte, og setter på vaskemaskina umiddelbart etter stell - så vet jeg det er ferdig til neste bleieskift.
Nonesin Skrevet 27. desember 2007 #15 Skrevet 27. desember 2007 Har prøvd det meste... Begynte med stellebord med balje og åpne hyller - ble bare søl med vann + at det alltid så rotete ut under. Baljer på gulvet -slitsomt i lengden. Brukte badehjelp en stund og syns det fungerte fint. (liggestol) Har nå sånne til og sitte i men de er ikke så bra. Men solgte stellebordet å kjøpte komode og brukte stellematte på toppen. Og kjøpte stativ til balja. Nå er vi kjempe førnøy store som små Det enkle er ofte det beste;)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #16 Skrevet 27. desember 2007 Vi har stellekommode på rommet som vi aldri bruker. Steller henne for det meste på stellematte på badet. Føler jeg kommer mer i hennes høyde da. Bader henne i balje på gulvet på badet også. I begynnelsen badet jeg henne i vasken. Skyller stumpen ofte i vasken nå også. Funnet ut at det enkle ofte er det beste for oss.
Tussa og Sofie Skrevet 27. desember 2007 #17 Skrevet 27. desember 2007 Vi har bare stellematte på vaskemaskinen. Kjøpt sonne plastkurver m/sugekopper på Saape som vi har kluter, bleier, kremer etc i. Funker som bare det. Har ligge/sittestol til badekaret, hun sitter siå fint og fritt i den og kan plaske med armer og bein. Vi slipper også å holde på henne hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå