Høstspire 2011 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Hei! Har våknet helt tett i hodet: Tett i nesa, vondt i halsen, helt tett i bihulene, tannverk og hodepine. Har også feber. Er dette "farlig" når man er gravid? Kan man ta noen form for smertestillende?
Pysjen Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Forkjølelse er ikke farlig, ta deg et par paracet så føler du deg litt bedre
Høstspire 2011 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2007 Kan man altså ta paracet selv om man er gravide? Takk for svar forresten;)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har vært skikkelig forkjølet, og hatt influensa, bihulebetennelse, og øyebetennelse nå i over 3 uker. Var på legevakten, og der sa de at jeg skulle ta 2-3 paracet om gangen, for å få ned feberen (hadde skikkelig frostrier). Har spist paracet nesten daglig nå i 3 uker, men babyen tåler dem bra. Feber tåler de derimot ikke like godt, så det er viktig du får ned feberen. For bihulene, kjøpte jeg et "nesehorn" på apoteket, og laget saltvannsoppløysning selv (oppskrift i pakken til nesehornet) og skyllet så ofte jeg trengte, og betennelsen forsvant Veldig bra, da miwana saltvannssprayen ikke funket. Fikk streng beskjed om å ikke bruke vanlig nesespray av noe slag, da disse kunne skade babyens indre organer. Riktig god bedring.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Jeg også er på bedringens vei med tre uker bihulebetennelse! Smertehelvet, men hold ut! Babyen tar ikke skade av at du er syk. Paracet for feber og smerter er bra, men ikke mere enn pakningsvedlegget. PF om smertene blir uutholdelige går også! Jeg og har brukt nesehorn kjøpt på apotek, kjøpte også saltvannsløsning der. La den i en håndduk på badegulvet, slik at den var temperert før bruk! Letter veldig på trykket og du får ut masse dritt! Verdt å prøve!! Gå til legen, du får antibiotika om det er bakteriellt! Den jeg fikk virka ikke, så da er medesinen å ta det heeeelt med rooo! Kjedelig ja!! God Bedring! Bihulebetennelse søkks!
Høstspire 2011 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2007 Tusen takk:) Da flyger nesesprayen i søppelet, og jeg skal komme meg på bedringens vei:)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Du kan ta nesespray i moderate mengder og ikke lenger enn det står på pakkningen. Jeg har og bihulebetennelse og vært dårlig i jula. Jeg fikk pencillin fordi jeg hadde veldig høy CRP og legen sa jeg kunne bruke nesespray, han slo det til og med opp for å være helt sikker. Jeg kjøpte otrivin for barn, det står og i pakkningsvedlegget at man kan bruke denne om man er gravid. Jeg tar ikke så mye, bare når jeg er helt nødt! God bedring!!
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har vært kraftig forkjølet de siste dagene, med bronkitt og bihulebetennelse. Fikk ikke sove og visste ikke hva jeg skulle gjøre (er bare tre uker til termin.) Var som deg bekymret for baby, så dro til legevakten igår. Fikk amoxillin og begynte på den med en gang. Idag er jeg sååå mye bedre! Kan ikke sammenlignes en gang! Tror derfor det er bedre at vi tar et par paracet eller litt antibiotika og blir friske, enn at vi går rundt og hangler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå