Gå til innhold

Hva synes dere? (slarvete svigerforeldre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innom en kjapp tur midt i selveste høytiden. Er så irritert nå. V fortalte nyheten til svigers i helga og ba de holde kjeft i noen uker til. I dag fikk jeg vite at de har fortalt det til flere vennepar uten å konferere med oss først. Blir så utrolig irritert. Jada, jeg skjønner at de er i skyene og alt det der, og dette går helt sikkert bra, men synes de bør holde hva de lover. Det handler tross alt om tillit og respekt? Hva synes dere? Noen som har gjort seg liknende erfaringer? PS! Er godt i gang med uke 10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så nøye da? Hvis du er i uke 10 så er jo sjansene veldig store for at dette går bra. Skjønner ikke helt hvorfor dere venter helt til uke 10 med å fortelle jeg da. Jeg er så vidt i uke 6, og har fortalt familien og nære venner. Kommer til å fortelle på jobben rett etter nyttår. Skjønner meg virkelig ikke på den norske "12-ukers regelen"

Skrevet

Det handler ikke om 12-ukersregelen. Det handler om tillit.

Har en person fått beskjed om å la være å plapre, da gjør man ikke det!

Jeg kjenner til et par som ikke ikke kan betro meg til, og det har de valgt selv, siden jeg ikke vet om de forteller ting videre.

Skrevet

Forstår deg godt jeg. Man skal kunne stole på familien, og å fortelle nyheten til resten av verden skal man kunne gjøre når man er klar for det.

Du som forteller det til alle i uke 6, tar en sjanse for at du kanskje må fortelle like mange og enda fler hvis du mister. Dessuten kan du få slegkommentarer fra alle de du ikke visste om at visste, lenge etter at du mista.Nå går det sikkert bra med deg, men man kan ikke være sikker.

Første gang leg var gravid fortalte mamma det videre uten å ha fått lov. Jeg reagerte sterkt på tillitsbruddet, og når jeg mista i uke 13, var det hun som fikk jobben men å gi kontra beskjed.

Andre gang, holdt hun kjeft og oppryddningsarbeidet når jeg mista da gikk veldig mye greiere.

Nå 3. gang har vi akkuratt fått greie på at svigerfar har forsnakka seg og nyheten sprer som ild i tørt grass. Nå tror vi ar det skal gå bra denne gangen, men vi hadde bestemt oss for å vente i et par uker til. Dessuten hadde det jo vært kjekt å kunne fortelle nyeheten selv!

Skrevet

Jeg syns det er ett brudd på tillit og en mangel på respekt. Dere har gjort et valg med å ikke dele dette med hele verden ennå, og de har de tydligvis i sin iver valgt å ignorere dette. Jeg hadde blitt noe helt sinnsykt forbannet.

Dere bør i allefall sette dere ned med dem og forklare at slikt aksepterer dere ikke og at de har brutt ett tillitsbånd dere i mellom.

dessuten er det deres glad melding, meningen er jo at dere skal fortelle det til verden når dere er klare.

Skrevet

ååå, jeg har virkelig fått erfart det samme som deg. sist gang sa vi det i uke 10, siden jeg hadde vært til lege. Svigermor, brukte nøyaktig 5 minutter på å fortelle hele slekta det. Mamma holdt seg, å måtte vente i 2 uker til. hun holdt på å sprekke, men klarte det:) hun ble så glad når hun kunne dele nyheten med søstera si.. Denne gangen har jeg sagt til mannen at svigermor ikke får vite det først...! kanskje må hun vente myyye lenger..hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...