Gå til innhold

Utstyr til baby?


bolleovnen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har termin 31. januar, og har ikke klart noe babyutstyr enda. begynner å stresse litt med det.. fikk låne en krybbe av onkel og tante som onkel selv hadde laget, men det er det eneste vi har fått i hus. har verken barnevogn, stellebord, eller bilstol. seng er på tur, men har ikke sengetøy enda. håper vel egentlig at diverse utstyr skal komme på januarsalg, men er litt bekymret for at det skal bli knappt med tid...

noen som vet om babyting bruker å være på salg? er førstegangs, så vet ikke så mye... når har dere termin, og har dere alt klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

termin 10. januar og vi har hatt alt klart i 1 mnd allerede. Jeg hadde ikke klart å styre nå de siste dagene.. permisjonstiden er jo for å hvile sier de:) Vi har alt klart.. vogna og sengen er redd på, bleiene og vaskeserviettene er på plass, alle klær er vasket og lagt sammen og baggene til sykehuset er pakket. Jeg hadde villet kommet i gang ganske snart egentlig.. det er jo ikke så lenge til det er romjulssalg/januarsalg, så dere kan jo vente en uke til å se. Men så er det mange ting man kan styre med utenom de "store" tingene:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være januarsalg ja.. vi kjøpte voksipose brukt, den var kjempefin og vi fikk den for 800,-, man ser nesten ikke at den er brukt. Du kan finne mye på finn.no, og hvis du bor i Oslo er det gode muligheter for å kunne se på tingene før du kjøper. Ellers er det lurt å følge med på forskjellige nettsider, f.eks. barnas hus. Der er det ofte tilbud.

Kanskje du kjenner noen dere kan arve litt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt stresset etter at to jeg kjenner nå fødte 3 og 4 uker før tiden, så nå er det meste klart her også. Termin om 3 uker!

Det er nok lurt å starte for deg, man skal jo liksom ikke stresse så mye mot slutten:)

Finn.no er genialt på det meste by the way!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagdrømmer

begynner å ha det klart etter hvert nå ja, etter at det ble travelt forrige gang (har termin 24 jan). Men det som kanskje er viktigst med en gang er bilstol til hjemreise, (kan jo lånes), sengetøy, bleier og litt klær. Babyer bryr seg ikke om de blir stelt på stellebord eller på teppe på gulvet, så det meste innomhus kan improviseres dersom poden kommer før planen. Var på Fretex i dag og kjøpte kommode til småen, og har begynt å vaske opp babyklærne på loftet.

Tror nok at når dere kommer i gang, er alt dere trenger i hus rimelig kjapt, så det ordner seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...