Spice65 Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Etter uker med bekymring for exu, ble det forrige onsdag konstantert, unormalt foster med sannsynlighet for blæremola. Så på uke 8+0 ble det utført en utskrapning. Så nå har jeg fått cerazette p piller og venter på resultater fra prøven som blir tatt av utskrapningen, Vil ikke spise p piller, Vil bli gravid og dette har jeg ikke tid til, jeg er 42 og er også redd pillene ødelegger kommende sykluser, noen med erfaring fra pillene? Føler meg helt knekt nå, Håper det ikke er blæremola. Hcg steg fra 7000 til 75 000 på en uke så det lover ikke godt, de tror det er partiell mola, men kunne egentlig bare se 3 tydelige hulrom..
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hei, hvordan går det med deg? Fått noen svar på det de har skrapt ut? Har akkurat vært igjennom samme bekymringen selv. Vi fikk derimot en helt klar beskjed om at det var blæremola, siden jeg var på en hcg over 225 000 i uke 11... Fikk også beksjed om ikke å prøve på nytt innen 14 mnd. Men jammen viste det seg ikke at de diagnostiserte for tidlig, for prøvene på det de skrapte ut var stort sett fine.
Spice65 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 hei, fikk telefon nyttårsaften og gynokologen(kirurgen som hadde foretatt utskrapningen) hadde fått til svar fra patalogen at det var komplett mola, altså mola uten foster og den "farligste" av de to typene mola. hun kunne ikke si noe særlig mer... men ville ha meg til å komme å ta hcg prøve med en gang, dette var på 10. dagen etter utskrapning. Resultatet var på 404, i dag på dag 13 lå den på176, trodde ikke at hcg ved blæremola sank så fort? Er virkelig i tvil jeg, tenk om det er en bo?(blighted ovum). Skal på gyn kontroll til uka, så får vel vite mer da...Har du tatt hcg prøver etterpå, hva er dine målinger? Hadde du partiell mola?Den er jo bedre og har lest på nettet at karantentiden er 6 mnd, i forhold til komplett som er ett år.Tror det også spørs på hvor fort hcg synker..Jeg vil ikke vente med og bli gravid kanskje 1-2 pp så skal prate med gyn om det til uka,
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Det som visst er avgjørende for hvor lenge man må vente med prøvinga, er om prøven er sunket til under 5, 6 uker etter utskrapninga... Ja, har blitt fulgt opp med blodprøver. Mine res. har vært: Ved oppdagelse: >225 000 (hvor mye over vet vi ikke) 1 uke etter utsk.: 7 721 3 uker e. utsk.: 181 5 uker e. utsk.: 17 Skal ta ny blodprøve i morgen for å se om den har falt under 5 igjen. Veldig trist å høre at de hadde funnet mola hos patologen!!! Lykke til hos gyn. til uka. Står en del info om dette på nettet, så søk på mola så finner du mye info.
Spice65 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 Fått noe svar enda? Synes det var veldig leng å vente med 14 mnd? Skal prate med gyn og spørre om jeg kan starte prøving to pp etter jrg har kommet på null, på eget ansvar, blir 43 i februar og kan ikke vente, hadde også delvis tette eggledere og ble gravid nå etter lap, så er nokså desperat.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Hmmm...leit å høre om din mola....men jeg vil råde deg til å vente lenger enn 2 pp før du prøver igjen. Det er jo en potensielt farlig og ondartet tilstand dersom du får residiv, og det er vel neppe verdt å risikere livet for?
desemberbaby<3 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Lurer på om hvor lenge du måtte vente før du fikk prøve igjen.? Så du skulle spørre gynekologen? Er litt nysgjerrig for har hatt komplett blæremola selv og er litt usikker på når jeg tør å prøve igjen. Hadde utskrapning i slutten av november og har hatt normale prøver i 2 mnd ca.
Spice65 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 Jeg skulle egentlig vente 6 mnd, men jeg hadde nornal hcg etter 4 uker så jeg hadde en samtale med gyn på sykehuset om at jeg ville starte etter 1 mens. Det gjorde jeg og er nå 4 uker på vei. Han sa jeg skulle kontakte han så fort jeg testet positivt for å komme på ul. i uke 6- Da kan han se om det er normalt eller ikke. Han anbefalte å vente, men pga alderen min forsto han meg, Har ikke så god tid.
desemberbaby<3 Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Så du ventet ikke mer enn en måned ca du da? Jeg også fikk normale hcg verdier etter bare noen uker. Har nå hatt prøver på under 2 helt siden desember. Vet du hvor stor sjansen er for at det skal blusse opp igjen før det har gått 6 mnd? Har jo hatt fine prøver hele veien. trenger svar. Er så utrolig usikker! Legen min får jeg ikke noe ut av.
Spice65 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2008 Gyn sa at det var totalt opp til meg, da de bare kunne anbefale å vente 6 mnd, men jeg tror det har større sjanse for å blusse opp igjen om det er rester der, og tror neppe det er rester om nivået har kommet raskt ned, MEN jeg er ingen lege og kan ikke anbefale deg noe, det er jo opp til deg, men som legen min sa, OM jeg ble gravid skulle jeg få time i uke 6 for å se om det var mola eller ikke, nå ble jeg jo gravid, oppdaget forrige uke, fikk da målt hcg til 31 13 dpo, men spiren satt dessverre ikke for fredag tok jeg ny prøve og da lå den på 5, så noe mola blusset ikke opp, Men fikk jo en sa da :-(
Spice65 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2008 Tror kanskje jeg ville snakket med legen din og fortalt at du prøver igjenn hvis det er det du vil, så er han obs på det om du plutselig får hcg stigning.Du må huske det er din egen kropp du risikerer, de råder deg jo til og vente, og det er vel kanskje en grunn til det, jeg ville ikke høre på legen pga alder.
desemberbaby<3 Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Leit å høre at du mista....Men godt du ikke fikk en mola igjen hvertfall da. Jeg er veldig usikker på hva som er best. Snakket med overlegen jeg går hos og han sa at det er utrolig lite sjans for at det skal blusse opp igjen nå siden prøvene er fine, men han kunne jo selvsagt ikke anbefale med å prøve på nytt enda. Ettersom det står 6mnd i retningslinjene. Men vi har nå bestemt oss for å ta det som det kommer. Ikke begynne med prevensjon, men heller ikke stresse med å bli gravid. Ønsker deg masse lykke til. Håper du blir fort gravid og at alt går bra!
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har også hatt blæremola, ikke komplett da.. Men jeg tok den første tiden blodprøver hver uke, og etter hvert annenhver uke.. Fikk beskjed om å ta p-piller i 6mnd, og hadde kontakt med legen min etter hver bl.prøve. Jeg forstod det slik at de skulle halvere seg selv annenhver dag, altså, var verdien på 100 skulle den ned på 50 etter to dager. Hos meg gikk verdiene ned slik de skulle, og jeg fikk begynne å prøve igjen etter 6mnd.. Nå har jeg prøveresultatet krabbende rundt på gulvet og gjør ugagn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå