Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Har en tarmsykdom som heter Ulcerøs Colitt. Røkte ikke under mitt første svangerskap og ble skikkelig kjempesyk. Diare med masse blod og slim. Var på do opp til 30 ganger om dagen. Var innlagt flere ganger. De proppet meg full i sterke medisiner. Barnet måtte taes med keisersnitt 11. dager før termin og han var ikke i form. Han er i dag 12 år og har vært mye syk (asma og allergier). To mnd. etter fødsel gjorde de klart til å operere bort tykktarmen min. Dette ble det heldigvis ikke noe av. På sykehuset fikk jeg vite at nikotin har gunstig innvirkning på denne kroniske sykdommen, så etter en stund kjøpte jeg meg en ti paking røyk. Røkte hele i løpet av en kveld og våknet morgenen etter med en mage som fungerte! Det var som å trykke på en bli frisk knapp. Har forsøkt å slutte å røyke etter dette men hver gang blusser Ulcerøs Colitten opp. Da jeg ble gravid med nr. 2 bestemte jeg meg for å fortsette å røke. Jeg var nok desverre oppe i 10 sigaretter enkelte dager. Men jeg ønsket ikke å utsette denne babyen for alle medisinene, som jeg tror er mye verre for et foster enn sigaretter. Barn nr. to ble født 12 dager på overtid. Fødselen måtte setteses i gang men alt gikk bra. Det ble en flott og stor jente som i dag er 9 år og har vært frisk som en fisk hele tiden. Er nå gravid med mitt tredje barn. Kuttet ned på røyken til to om dagen. Dette ble litt i minste laget for min mage. Måtte begynne med medisin. Men denne medisinen er ikke den sterke med alle bivirkningene. Økte sigraettforbruket til 5 om dagen på dårlige magedager og har nå fått magen i orden igjen. Men kroppen min er vant til mer nikotin enn det, så da blir det en liten minipris inimellom. Jeg tror det er vel så viktig for barnet i magen at mor er frisk og har det bra. Men selvfølgelig sliter jeg med kjempe dårlig samvittighet. Er det noen flere der ute med Ulcerøs Colitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå