Gå til innhold

Flere som sa det i går, på julaften? Fortell da:)


Alhansi

Anbefalte innlegg

Vi hadde egentlig ikke tenkt å si det, men så ble det taler og slikt og så ble vi bare så revet med og dermed ploppet vi ut med det. Vet jo enda ikke hvor langt vi er på vei, alt mellom 8-11 uker tenker jeg, men men. Det ble iallefall tatt imot gledelig av alle. Og veldig deilig for meg, jeg slipper late som! Selv om det er rart også, det var i grunn godt ha en slik god hemlighet også da!

 

God jul alle sammen, nå skal jeg lage middag til 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kom opp hit i går (til min far), og tenkte egentlig å vente til kvelden med å si det, men vi klarte ikke holde oss. Skulle fikse noe til fattern på min bærebare pc, men så sa jeg "vent litt" og ropte inn stemoren og barnefaren til kontoret der jeg og pappa satt. Så klikket jeg opp UL-bildet som jeg har scanna inn på pc'n min. Stemora tok det med en gang, mens pappa sa "hva er det for noe da?" Så sa jeg at det der er 22.8mm med mitt og samboeren sitt;p Det medførte i mange lange klemmer! :D

Pappa satt lenge med klump i halsen, og hadde det i hele går når vi snakket om det:) Han gleder seg så:)

Søsteren og mannen har "mast" lenge på oss om vi skulle få barn. Samlet de (de og barna) før vi skulle spise middag og fortalte at i år hadde vi meg hjemmelaget julegave. Rakk ikke å snakke ferdig for å si at "dere får ikke se den før i juli da", før søsteren min spratt opp av sofaen og ropte "Skal dere ha bebis?!?!". hehe.. Hun skalv og fikk masse tårer i øynene;) Mannen hennes ble også kjempeglad på våre vegne:) Den ene sønnen deres fikk bare stoore øyne;p haha.. det var morsomt å se! De kom hit (til pappa) på middag i dag, og da kunne hun fortelle at de hadde vært på kvisten å hentet ned vippestol og diverse barneutstyr som ungene deres har vokst fra (de har 3 selv). Så vi skal dit på frokost og hente litt utstyr før vi skal nedover å fortelle resten av familien til sambo som ikke vet det:)

Fortalte det til to av brødrene mine på lille julaften, og de ble også kjempeglade! :) Den ene klappet og strakk hendene i været og ropte "JA! Jeg skal bli onkel!" Den andre fikk jeg en stoor klem av!

Det er utrolig morsomt å få slike reaksjoner! Vi er jo så stolte;p

Vi svever på skyer om dagen!! :D

 

Håper dere har fått slike reaksjoner dere andre og! For vi er jo så stolte vi som skal bære frem nurket vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa mente det var den beste julegaven han noensinne har fått!

Spørs om han får den beste fødselsdagsgaven neste år, for jeg har termin 2 dager før bursdagen hans;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe til min familie, men dette er mitt andre svangerskap å er kraftig plaget allerede nå ( 6+4). våknet i går ( julaften) klokken halv 6 å måtte kaste opp. noe som ikke er en uvanlig plage for meg når jeg er gravid. men når jeg endelig hadde kommet meg ned på stua så låg min far, min bror på hver sin soffa med dyna langt opp over skuldrene og bøtte på gulvet.så d var ikke bare jeg. vi fortsatte ut over dagen uten å få i oss noe som helst. den rareste julemiddagen noengang.mamma med alle svigerbarna+søstern+2barnebarn. senere på kvelden kviknet min far og bror ,men ikke jeg...... hmmm. mamma lurte på om ikke jeg ville ha en ibux så jeg ble litt kvikker for å være med på pakkeåpningen. da kunne vi ikke gjære noe annet enn å fortelle d. siden vi skal være her en uke å dem ville skjønne at min spysjuke ikke ville gå over. men min første unge varte "spysjuka " i 9 mnd. denne gangen er det bekkene i tillegg. viste jeg var gravid 2 uker før testen ble positiv.så hvis vi skulle gått en uke uten at dem skulle skjønne d måtte d være godt skuespill :) :) men alle ble veldig glad. mamma sa at hun ledet over en annan venninne på antall barnebarn he he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god jul:)

Vi fortalte det igår gjennom julepressanger. Vi hadde pakket inn kopper som det stod verdens beste mormor, morfar, tante osv.

Kan tro det var kjekt å se ansiktsuttrykkene deres når de skjønte meningen bak den koppen:)

Noen tårer ble det også:)

Nå gleder vi oss alle.

Deilig å endelig kunne snakke om det til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig tenkt å vente til etter jul, var litt nervøs på hvordan de ville reagere siden vi har en på ni måneder fra før. men så fikk vi ei flaska vin og vin glass av søstern, da takket kjæresten min pent og sa at det var veldig hyggelig, men at jeg dessverre ikke kunee nyte den før om ni måneder. da holdt vel alle på å dette ned fra stolene sine hehe. Men de ble veldig glade og det ble ringt en del tlf samtaler rundt for å fortelle at de skulle bli besteforeldre og tante igjen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes veldig kjent ut dette her!

Da dette var veldig ferskt enda på julaften var det kanskje i utgangspunktet tidlig å si det, siden den positive testen ble tatt samme dag, men tenkte samtidig at det ville være en fin julenyhet for familien, så da benyttet vi den sjangsen til å gjøre denne julaften til noe helt spesielt!

Det vi gjore var å pakke inn bilder av den positive testen, og dele ut til de aller nærmeste:) Var en del ovverraskede ansikter med en gang, men de myknet fort opp, og gikk over til spøker om kommende 1. gangs besteforeldre, og planlegging av hvor de skulle ha han/henne med seg når den blir født (litt veel tidlig og snakke om, men de ble nokså ivrige alle mann der;)

Delig å ha sagt det, selv om det enda er mye som kan skje da=)

Vi gleder oss ihvertfall veldig over dette, og kunne ikke fått en bedre julegave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte det og på julaften, er bare 7+3, men tenkte at det var en perfekt dag å si det på:) alle ble skikkelig glad, mamma begynte å hoppe rundt av glede og broren og svigerfaren min måtte sette seg,de ble så sjokkert, men på en veldig positiv måte:)

 

alle sa at det ble en perfekt jul og og at det var den beste julegaven av de alle....

 

var en dag med masse smil og latter kan man si:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig ikke til her, men på 2.trim. Men siden vi har vært gjennom prøverør og ville være "sikker" på at dette gikk bra har vi ventet til 12 uke, når den kom så nære jul, ble det naturlig å fortelle da!

 

Vi fortalte det til min nærmeste familie på lille julaften, siden vi skulle være hos svigers julaften. Vi sa vi hadde en førjulspresang, som måtte åpnes nå. Både brødrene mine og foreldrene mine så ut som noen spørsmålstegn.

Vi hadde pakka inn en smekke og en smokk, samt lagt julekortet inni. i Julekortet var det et UL bilde, fra tidlig UL (11+6), og teksten at nå hadde de 6 måneder på å bestemme seg på om de ville bli kalt bestemor/bestefar eller mormor/morfar.

Mamma så lenge ut som hun ikke skjønte dette, og måtte nok lese kortet flere ganger, før både hun og pappa, samt minstebroren min gliste, gratulerte og spurte om det var sant..

 

Var flere blanke øyne der, gitt.

 

Brødrene mine var rekordraskt oppe med mobilene og sendte meldinger til sine samboere! :)

Jubel og glede.

 

Besteforeldrene mine var hos mine foreldre på julaften, og foreldrene mine fikk lov å fortelle det til dem. Mormortok det rekordraskt, så det er litt stilig. Tror ikke farmor ville helt ta det, for da blir hun jo oldemor.. hehe

 

På julaften fikk svigermor samme gave, og fikk beskjed om at hun måtte åpne en gave før middagen.

Da hun åpnet kortet begynte hun å gråte, hikstet og lurte på om det var sant! Gledestårene kom og hun ble blank i øynene flere ganger den kvelden.

Vi ringte også til hans søstre, som ble jublende glade. Sommerferien er booket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det på julaften, vi ga kopper til svigers der det stå farmor og farfar på, fra julenissen, hehe de forsto ikke så mye og når de endelig forsto det var oss var svigermor så glad at hun begynte å grine og så begynte jeg også å grine, kunne ikke en gang si når jeg har termin, det var jo veldig morsomt, så de ble i allefall veldig glad, så nå kan jeg nesten ikke vente med å si det til min mor i Januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret jul hos svigerforeldrene mine. Vi pakket inn en lapp i en pakke og gav den til dem etter at alle andre gavene var åpnet. Jeg hadde skrevet en liten hilsen fra det kommende barnebarnet på den: God jul farmor og godfar! Jeg gleder meg veldig til å treffe dere i 2008. Sånn rundt 19.juli. Immelomtiden skal jeg bare ligge og kose meg i magen til mamma og vokse meg stor og sterk. Klem fra meg(det nye barnebarnet deres)

De ble veldig overrasket og glade. Svigermor utbrøt; er det sant? Så de tre søstrene til samboeren min lurte veldig på hva de fikk. Alle ble kjempglade og det ble mye klemming og våte øyne. Jeg skal gjenta det i morgen når foreldrene mine kommer for å feire min og datteren mins bursdag. Veldig vellykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk to positive tester på julaften morgen:)

Har fra før en sønn på 2,5 år!

Når mamma kom til middagen,ba jeg henne lukke øynene,så holdt jeg testene foran henne og ba henne åpne...

Hun hylte av glede og vi begynte å gråte begge to:) Hun visste ikke at vi prøvde å bli gravide...

Det var morsomt å finne det ut på en slik spesiell dag!

Etter gavene på kvelden,ringte vi rundt for å takke og da fortalte vi det til resten av nærmeste familie:)

Har regnet meg fram til at jeg er i uke 5 og har termin rundt 30 aug.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lenge planlagt å fortelle på julaften. En liten smokk ble pakka inn og lagt under juletreet. Alle andre gaver ble glemt når den ble pakka opp. Mamma gråt av glede=) En veldig fin jul=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...