Gå til innhold

Så mye uro...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, jeg er så urolig denne gangen... venter barn nr. to om knappe fire uker. For snart to uker siden fikk jeg konstatert svangerskapsdiabetes av legen der jeg for tiden bor, hjemme på juleferie har jeg vært på kontroller hos fastlegen min der jeg har vokst opp. Blodsukkeret mitt ser bra ut og han er tvilende til at det er diabetes jeg har, men at litt justeringer i kosten ikke ville gjøre noe,men at det burde holde. Han sa jeg kunne kose meg i jula og ikke være engstelig...

 

...men så har jeg den siste uka begynt å klø. Armer (spesielt armer!), ben, skinka, brystet og litt overtalt egentlig, det er verst om kvelden og av og til får jeg ikke sove pga. det... Så leser jeg litt om svangerskapskløe på nettet, og blir så engstelig for at noe skal være galt og at noe skal skje med babyen vår... er så kort tid igjen, og er så slitsomt å engste seg sånn hele tiden. Var ikke sånn sist (tre år siden). Da var jeg rolig og uredd.

 

Jeg ser flere klør, hvordan har dere det ellers? Jeg er i veldig fin form, har ikke lagt på meg for mye og babyen er festet, og livlig. Men jeg klør litt som sagt.

 

Er det noen med erfaringer som kan fortelle hvordan de opplevde det og om babyen tok noen skade av det??

 

Helt forferdelig å være så engstelig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan...er mere bekymret denne gangen jeg også.Venter nr.2.Jeg har termin om 9 dager og har begynt å klø i dag,men tror da ikke svangerskapskløe er noe å bekymre seg for....?...... Masse lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er flere enn meg som er mer engstelig selv om det er andre gangen :-)

 

Min mamma var plaget av kløe når hun gikk med meg, begynte tidlig i svangerskapet og varte helt til jeg var ute. Og jeg er jo frisk :-) Jeg skal på kontroll til torsdag, så får ta det opp med legen da. Jeg håper det ikke er noe å engste seg for..

 

Takk for lykkehilsning og i like måte:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins to former for svangerskapskløe... en helt ufarlig en, og en der det kan være farlig for fostret om man går for lenge uten behandling, i verste fall må barnet taes me ks eller sette i gang fødsel... men dette hører til sjeldenheten.

 

Men det er derfor de nå anbefaler alle som klør i svangerskapet etter uke 30 skal ta blodprøver på lever og gallesyre.

 

Men det er som regel den ufarlige formen for svangerskapskløe de fleste får!! Så ikke bekymre deg unødig, men heller ta disse blodprøvene!!

Var selv å tok disse prøvene på fredag, og får svar 3 juledag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...