Gå til innhold

Hvor mange fortalte det til familien på julaften?

Anbefalte innlegg

Vi fortalte det på julaften, vi ga kopper til svigers der det stå farmor og farfar på, fra julenissen, hehe de forsto ikke så mye og når de endelig forsto det var oss var svigermor så glad at hun begynte å grine og så begynte jeg også å grine, kunne ikke en gang si når jeg har termin, det var jo veldig morsomt, så de ble i allefall veldig glad, så nå kan jeg nesten ikke vente med å si det til min mor i Januar..

God jul alle sammen

10 +6

Fortsetter under...

Så morsom måte dere fortalte det på!

Vi sa det også til familien på julaften. Jeg reiste meg under middagen for å utbringe en skål. Så sa jeg at jeg dessverre ikke kunne drikke noe av glasset for jeg hadde et babyfrø i magen. Mamma og mormor ble kjempeglade. Veldig hyggelig å vente til julaften med å fortelle det, men flere hadde jo hatt mistanke for jeg har stort sett ligget på sofaen og vært grønn i ansiktet av kvalme..

Vi fortalte det til min manns familie igår etter vi hadde spsit grøt hos de. Prøvde å få datteren vår til å si det, men hun nektet plutselig fordi det var jo en hemmelighet:) Da måtte min mann si det, og det ble mottatt med stor glede! Fortalte det til min bror igår - via Facebook - han er i Mexico på jobb, og vanskelig å få tak i pr. telefon, så da ble det mail via Facebook:) -

Ellers fortalte vi det til resten avb familien som ikke visste det under gaveåpningen, og det ble jubel og glede:) De vet hva vi har vært gjennom, så alle ble veldig glade:)

Vi fortalte det juleaften. Mine foreldre og svigerforeldre har vist det ca 1. måned men ingen andre i familien.

Vi har en gutt som blir to i januar. Vi laget en "gave" til oldemor fra han. Vi tok et stort fint kort, og skrev på rim:

XXX skal flytte i seng så stor, han skal nemlig bli storebror.

Mamma begynner og få kul på magen, er trøtt, sliten og kvalm det meste av dagen. osv. Slik hadde vi vel fem vers.

Min bestemor ble jo helt satt ut, trodde jo det var en tegning eller noe han hadde laget selv.

Kan vel si at det kortet ble lest høyt for alle i familien. Det endte med at bestemor og to tanter satt og gråt av glede;o) Og resten også var ganske følelsesladet selv om de ikke gråt.

Var da 13 + 4 på juleaften, og familen synes det var lenge å ha skjult det...

Vi fortalte det til min mor når jeg var ca åtte uker på vei.Vi hadde vært på innvendig ultralyd samme dagen,så vi tok bilde vi fikk og la d i en konvolutt og ga det til henne:)

Vi fortalte det til hans familie på lille julaften og gjor det samme med de:) (var da ca 11 uke på vei)

Stor glede i heimen:)

Vi kom opp hit i går (til min far), og tenkte egentlig å vente til kvelden med å si det, men vi klarte ikke holde oss. Skulle fikse noe til fattern på min bærebare pc, men så sa jeg "vent litt" og ropte inn stemoren og barnefaren til kontoret der jeg og pappa satt. Så klikket jeg opp UL-bildet som jeg har scanna inn på pc'n min. Stemora tok det med en gang, mens pappa sa "hva er det for noe da?" Så sa jeg at det der er 22.8mm med mitt og samboeren sitt;p Det medførte i mange lange klemmer! :D

Pappa satt lenge med klump i halsen, og hadde det i hele går når vi snakket om det:) Han gleder seg så:)

Søsteren og mannen har "mast" lenge på oss om vi skulle få barn. Samlet de (de og barna) før vi skulle spise middag og fortalte at i år hadde vi meg hjemmelaget julegave. Rakk ikke å snakke ferdig for å si at "dere får ikke se den før i juli da", før søsteren min spratt opp av sofaen og ropte "Skal dere ha bebis?!?!". hehe.. Hun skalv og fikk masse tårer i øynene;) Mannen hennes ble også kjempeglad på våre vegne:) Den ene sønnen deres fikk bare stoore øyne;p haha.. det var morsomt å se! De kom hit (til pappa) på middag i dag, og da kunne hun fortelle at de hadde vært på kvisten å hentet ned vippestol og diverse barneutstyr som ungene deres har vokst fra (de har 3 selv). Så vi skal dit på frokost og hente litt utstyr før vi skal nedover å fortelle resten av familien til sambo som ikke vet det:)

Fortalte det til to av brødrene mine på lille julaften, og de ble også kjempeglade! :) Den ene klappet og strakk hendene i været og ropte "JA! Jeg skal bli onkel!" Den andre fikk jeg en stoor klem av!

Det er utrolig morsomt å få slike reaksjoner! Vi er jo så stolte;p

Vi svever på skyer om dagen!! :D

Håper dere har fått slike reaksjoner dere andre og! For vi er jo så stolte vi som skal bære frem nurket vårt!

Annonse

VI hadde planer im å fortelle det til svigerfamilien som de første på julaften. Nevøen til samboeren fikk røpet at han skulle bli storebror, og det var IKKE meningen at de skulle fortelle det enda. Så kunne vi også fortelle at vi skulle ha enda en baby. Sivgerforeldrene ble mildt sagt satt litt ut. Min familie fikk vite to dager seinere, i juleselskap. Ble veldig glade de også : )

Vi fortalte det på julaften. De fikk kalender med bilder av vår førstefødte, og i juli hadde vi lagt inni UL bilde (7-8veker). Tok litt tid før de tok den, de hadde nok ikke ventet det helt ennå;) Men de ble våte i øyenkroken og hoppet av glede!

Vi fortalte det til min familie på julaften! Etter at alle pakkene var åpnet gikk vi å skiftet til mer behagelige klær og tok på lillegutt (17 mnd) strømpebukse og en t-skjorte hvor det stod "jeg skal bli storebror" på brystet og "09.07.08" (termindato) nederst på ryggen. Vi sendte han inn i stua hvor resten av familien stresset med å få ryddet bort alt rotet etter gaveåpningen og han fikk gå rundt der i nesten et kvarter før mamma begynte å stusse over datoen som stod på ryggen hans.... Etter et par minutter til gikk det opp for henne hva alt betydde og hun spratt over alt som var og kom og heiv seg rundt halsen på meg med øynene fulle av tårer. Begynte selvføgelig å grine noen lykketårer jeg også da.... Etter mammas reaksjon gikk det opp for resten av familien hva som var på gang også, og fem minutter etterpå visste hele telemark og vestfold at jeg var gravid, hehe :)

"Fortalte" det på samme måte til svigerforeldrene på andre juledag, og nyheten ble godt motatt der også.

De aller fleste sa de egentlig har ventet på en slik nyhet fra vår kant, for jeg har jo alltid sagt at jeg gjerne vil ha barna mine tett.....

• 2 uker senere...

vi valgte å vente til etter jul. når vi hadde kommet hjem til oss selv på nyåret. kan ikke fordra oppmerksomhet og dulling. så vi tok det over telefon til foreldre, svigerforeldre og søsken. ganske greit syntes vi selv hvertfall

Vi fortalte det til familien på julaften selv... Jeg hylte det ut under middagen at vi skal ha barn... Svigermor fikk ribba i halsen. Skal si det ble kaos der, familien ble helt i 100.. hihi

Mine svigerinner kunne se at jeg var blitt gravid, siden jeg har klart å legge på meg litt siden sist..

Verdens fineste julegave å få.

Vi skulle fortelle det paa julaften, med et kort til hver enkelt, men datteren vaar sladret alle steder vi besoekte foer julaften og sa: "Mamman min har baby i magen" Det ble veldig soett og morsomt, og jeg har 6 nusselige kort til overs naa, hehe....som jeg jo kan bruke til aa gratulere venner som faar barn med....

Alle ble veldig glade og det var stor stas.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...