lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 På fredag, noen dager etter el så begynte det emd stikninger på høyre og enstre side.. På søndag fikk jeg et felt under ribbeina i magen, som liksom svir? Akkurat som de få gangene man føler at man har høykonsentrert magesyre. Jeg er kvalm nesten konstant! Blir litt bedre når jeg har spist. Jeg trodde dette kanskje kom av Metforminen, så tok ikke disse på julaften og i dag.. Men begynner å lure litt her. På hva som er hva... Skikkelig syrefornemmelse øverst i magen, masse stikninger og mens murringer nederst ved egglederne, vondt som fy i korsryggen, kvalmen og nedre del av magen kjennes ut som om den er rævvkjørt... Er det metformin som gjør dette? skal jeg fortsette å ha pause på den? Eller skal jeg begynne forsiktig igjen med en tablett om dagen. Har gått på Metforminen i over en mnd nå, og først på søndag at jeg fikk problemer. Har ikke vært kvalmen på de heller..
lindynatt Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg ville tatt en pause fra met for å se om de har skylden. Det kan jo være PMS eller noe annet, har selv aldri hatt slike problemer men var ofte kvalm og hyppig med diaree etter jeg begynte med metformin.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2007 Tok en 2 dagers pause og startet opp igjen i går. Har ikke merket noe mer til den sviingen i magen. Gikk rett på 2 stk om dagen igjen. Driver å funderer på om jeg kanskje kan være gravid, så tør ikke gå uten heller... Alt for mange sa bak meg, så føler at uansett hvor kvalmen og uggen jeg er, så er det verdt å prøve Takker masse for svar iallefall Var denne sviingen som virkelig bekymret meg. Er jo sånn magesår merkes... Men finner ikke noe sted i infoen om tablettene at det kan gi magesår..
Tiny dreams ♥ Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Ta kontakt med den som skrev ut tablettene til deg
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Oi, beklager, ikke vært på i jula... Er mulig det er metforminen ja. Jeg kjenner ei som fikk sånne smerter innimellom ¨da hun gikk på dem, og hun pleide da å ta en pause på en dag eller to, det hjalp. Jeg pleide å få sånn når jeg spiste hvetemel på de. Vi reagerer alle forkjellig på de, men de er harde for magen å takle. Jeg var konstant kvalm i 3 mnd før det ga seg.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Glemte å legge til: Hun jeg kjenner som fikk de magesår-lignende smertene pleide å redusere til 1 tablett per dag i de periodene, hun tok ellers 3 per dag. Hun ble gravid og fødte en nydelig gutt så de reduksjonsfasene gjorde ikke noe skade :-) Lykke til da!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Måtte ta meg en tur til legen. Ga seg ikke når jeg tok pause eller kuttet ned.. Jeg hadde visst en skikkelig magekatarr.. Var det som gjorde det hele. Supersterk magesyre. Så har fått tabletter for det,og er helt bra igjen nå
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Det var bra det var forbigående og ikke metforminen da, er slitsomt å ha så mange bivirkninger av en medisin man skal gå på i ubestemt tid :-) Hvordan går det med deg ellers da?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2008 Hei hei Eneste som har vært litt slitsomt nå, er at kvalmen ikke kom før jeg hadde gått over 2 uker på dem... det kom liksom samtidig som eventuelle symptomer kunne dukke opp. Trodde jo jeg var ravid da Ellers har jeg foreløpig taklet de veldig bra Gått ned 5 kilo og Hos oss er det litt surt for tiden... tr er nettopp på vei ut døra, etter en helvettes 4 dagers spreng blødning og sinnsyke mens smerter :/ Vi forbereder oss på nok en pp, og nå begynner sambo å bli like utolmodig som meg. he he. Han satt i går med tårer i øyekroken, fordi vi så et program med små bebiser på tv *aldri sett han sånn før* Skal straks på jobb, gleder meg ikke... blir jobbing hele helgen og, for bhg har samlet pl.dag til denne helgen (merkelig opplegg) Alt bra med deg da? Hvordan går det med ivf? klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå