Gå til innhold

to tette og sliten kropp...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid da gutten min var ca 7 mnd. Hadde sv.skapsforgiftning i sist graviditet.. ble satt igang med drypp før termin pga det..

Synes jeg var i bra form før denne andre graviditeten,blodtrykket var fint igjen.. men kjenner meg sliten allerede nå.. Har ikke fortalt alle om graviditeten enda, selv om jeg synes det er en gladnyhet:) Hørt det er økt sjanse for fosterdød og for tidlig fødsler ved to tette.. stemmer dette? og hvordan gikk det med dere andre som fikk to tette? tar folat og ekstra vitaminer og mineraler for å styrke kroppen("gravid" heter vitaminene) hvor mye hjelper disse kroppen egentlig? ja det lurer jeg på.. er dette farlig for helsen min og fosteret at jeg er sliten? Håper dette går bra, gjør nok det da men.

Takker for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg ble gravid når jenta vår var 9 mnd ca.. Kjenner at kroppen ikke helt har fått henta seg inn igjen etter forrige sv.skap og at kroppen er kjempe sliten. I tillegg har jeg fått en kraftig bekkenløsning ( er i uke 21 + 4 ).. Legen min sier til meg nå at jeg ikke må stresse og ta hensyn til min egen kropp og lytte til hjertet ang jobbing osv...

Jeg har ikke hørt noe om at det er økt fare for fosterdød eller fortidlig fødsel ved to tette.

Til spørsmålet om "gravid vitaminene" vet jeg faktisk ikke hvor mye de hjelper. Men det sies jo at folat skal tas for å forebygge ryggmargsbrokk ( eller noe sånt - husker ikke helt i farta )..

Jeg vil nok anbefale deg til å ta det litt med ro, slappe av og tenke at dette går fint... Når du stresser o.l merker babyen dette...

(håper du ble litt klokere )

Skrevet

Jeg ble gravid da gutten min var 6mnd. Hadde et normalt sv.skap med han,bortsett fra bekkenløsning som jeg ble sykemeldt for...

Kan ikke si annet enn at det var veldig slitsomt. Men økt fare for fosterdød og for tidlig fødsel har heller ikke jeg hørt noe om!!

Jeg for min del fødte 13dager over termin,og det var en flott fødsel:)!!!!

Dette går helt sikkert bra;)

I dag er mine gutter 5år og litt over 3,5år,og har vanvittig mye glede av hverandre...

Masse lykke til!!

Skrevet

Hei!

Jenta mi var 6 mnd da vi ble gravid med nr 2. Det kom litt brått på, men svangerskapet gikk greit nok. Men jeg tok det nok ikke nok med ro, og våknet med rier i uke 24. Men de var heldigvis ikke virkningsfulle, de åpnet ikke (ble sendt på føden), så det gikk bra. Tror ikke det var pga tett, men fordi jeg ikke slappet av. GJorde mye og leste til flere eksamener. Føden ga meg beskjed om å slappe av, ta eksamen senere, og ikke reise. Gjorde som de sa og nr 2 lot vente på seg til termin.

Idag er de 7 og 8 år gamle og bestevenninner. Det var slitsomt å gå gravid så tett, men sluttresultatet ble bra! :-)

Lykke til!

Klem fra Augustmamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...