Gå til innhold

Er det noen her som skjærer opp ribba i biter før de setter den i ovnen???

Anbefalte innlegg

Mamma sa jeg måtte skjære den opp for det har hun gjort i årevis...

Så det gjorde jeg...nå tar de ikke telefonen og jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre videre...ser at alle steker hele klompen i ovnen.

Haha dette skal bli ei jul dere....

Om dere skjærer den opp i biter...hva gjør dere etterpå???

Hvordan steken den???

Fortsetter under...

Hei...vi har allltid ribba i biter...

Vi har krydra bitene for et par dagen siden med salt og pepper...

Har litt vann i panna (dekker svoren på ribba)....og legger ribbe bitene i panna med svoren ned...ovnen på ca 175 grader...lar den stå ca 20-30 min....deretter tar vi ribbebitene ut og setter dem på rist...altså over langpanna...tar en god dæsj med smør også i vannet..slik at det blir en god sjy..til evt saus!! Skal alltid være vann og smør i panna..

Så steker vi ribba på rista i ca 1,5 timer...altså alt etter hvor store stykker det er...Setter evt på grillen litt på slutten for å få svoren til å boble..

Denne blir nydelig!!:)

Lykke til!:)

Mamman til A&M tusen takk for tips...hihi....1 gang jeg gjør dette selv...og sikkert siste hihi....men skal snu bitene hihi...svoren ned sier du...og litt vann....

God Jul

Må ikke som det sies under her...ha ribben ned i vannet først heller...eller sette den på rist..kan snu dem i sette dem i pannen også..og da ikke på rist..men får best svor synes jeg når jeg gjør det på måten jeg beskrev over...

Lykke til da...og god middag.:)

Annonse

Vi steker ribba i biter.. Med svoren opp :) Har litt vann og noen smørklumper i panna sammen med ribbebitene, setter det inn i kald ovn på 225 grader i lar det stå der til svoren begynner å steke, setter så ned til 175 grader og lar det stå et par timer.. Setter på varmluft på slutten for å få svoren til å boble. Perfekt ribbe hver gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...