Gå til innhold

kontrastvæske og røntgen.....

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå fått beskjed om at jeg ved neste mens skal ta kontakt med sykehuset så de skal sprøyte inn kontrastvæske i egglederne for å se om de er tette. de har visst gått mer og mer bort fra denne kikkhullsoperasjonen. Er dette veldig smertefullt???

Og hva blir neste jeg må igjennom? Legen sa jeg kunne prøve trippel kur eller evt. hoppe rett på prøverør. Jeg er så nysgjerrig på hva som kommer til å skje videre. Noen som kan fortelle meg litt om prosessen og hva man må gjennom for prøverør??

Ellers ønsker jeg alle lykke til og de beste ønsker om en God Jul og ett Godt Nytt År.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136361861-kontrastv%C3%A6ske-og-r%C3%B8ntgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg har også vært gjennom røntgen og kontastveske. Det er litt forskjellig hvordan man opplever dette, men jeg sammenligner det med veldig kraftige menssmerter. Tar noen minutter. Dette fikser du fint:-)

Om du skal på trippelkur (pergo?) eller rett på prøverør avhenger vel litt av resultatet på røntgen. Er egglederne tette, er prøverør eneste mulighet. Er de derimot oppe kan kanskje en kur være løsningen??

Om du må gjennom prøverør anbefaler jeg å lese om dette på sykehusene sine sider. Volvat (som jeg bruker) har gode forklaringer (www.volvat.no). Men tror både riksen og ullevål også har sine sider om emnet. En annen side er www.ivf.no

Lykke til!!

Jeg har også tatt HSG røntgen av livmor og egglederne, og syntes ikke det var vondt i det hele tatt!

Ble veldig positiv overasket!

Det var inn og ut på ca 10 minutter, det! :)

Jeg kom dit, fastende, på morgenen.

Mannen måtte vente utenfor pga stråling.

Tok av meg nedentil og la meg på en benk, med beina i sånne "bøyler" de har på gyn.stoler. Fikk et kateter inn livmorhalsen. Det stakk litt, men var ikke vondt.

Så ble jeg lagt ned, og kontrastvæsken ble sprøytet inn. Da murret det litt i magen, men det var langt ifra vondt.

Så tok de bildene. Nå de var ferdig, tok de ut kateteret, og jeg kunne kle på meg igjen!

Fikk svar mens jeg fortsatt lå på benken, veldig greit :)

Husk å ta med deg bind, mange blør litt etterpå.

Om man får feber og store smerter skal man ta kontakt med lege.

Du greier dette helt fint :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...