Gå til innhold

Forstoppelse :-(


Tjukkemagen *m/jente 1.mai*

Anbefalte innlegg

Huff, ser ikke fram til etegilde i jula. Har fått så innmari treg mave, er sulten som en ulv (10+3 i dag), men det blir jo bare værre av å spise. Magen står rett ut og jeg orker ikke bruke vanlige bukser lenger. Pøser på med rosiner, grovt brød, knekkebrød, frokostblandinger og masse vann. Ikke noe ser ut til åå hjelpe. Så da har jeg prøvd med litt trim (er ikke stillesittende til vanlig heller), men magen er like hard. Nå er jeg lei! Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt man bør unngå lettmelk ved treg mage.. men skummet melk går fint.. biola yougurt med fiberblanding(fra f.eks apotek) er fint for å få igang magen.. ellers er svisker og alt annet som er nevnt ovenfor bra.. lykke til! håper du blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har slitt med forstoppelse i alle mine sv.skap. Mitt råd er , som du allerede gjør:

- spis grovt. Jeg unngår matvarer med gjær, så jeg lever i de verste periodene på Ryvita knekkebrød.Gjær er i hvert fall hos meg forstoppende. (og jeg som er så glad i gjærbakst:) ).

- Ta Lactulose en gang hver dag! Jeg klarer ikke konsistensen på den, så jeg bruker den som sukker i te:) .Den er jo veldig søt...

- DRIKK MYE VANN!

 

Hos meg sliter jeg med dette mens jeg ammer også, så disse rådene har i hvert fall hjulpet meg gjennom 3 fullgåtte sv.skap + amming.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...