Gå til innhold

Noen som er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førskolelærer i barnehage og tenker akurat det samme. Fungerer liksom ikke til noen ting etter jobb, er bare helt utslitt og får i ryggen. Skal ha samtale med sjefen om å trappe ned etter jul, 80% stilling:)

Vi må jo tenke på den lille som ligger inni oss også, gi han/hun litt ro.

Var jordmor som roeslo dette for med forrige uke.

God jul

Jeg jobber også som sykepleier, man da i hjemmesykeleien. Jeg ble 100% sm i slutten av november. Dette pga ryggsmerter, er ikke så gunstig denne bevegelsen inn og ut av bil når man her vondt i ryggen. Så ble sm for å unngå bekkenløsning og andre plager. Skal prøve aktiv sm på nyåret da, litt kontorarbeid.

Husk at vi som jobber som jobber i helsevesnet trenger ryggen vår resten av vår yrkesaktive karriere. Ikke strekk grensen, fordi om det kjennes bare litt at man er sliten. Å det er heller ikke mange mnd i løpet av livet vi går gravid, så man trenger ikke å ha dårlig samvittighet for å måtte komme med en sykmelding.

Lykke til!!

Eg jobbe som fengselsbetjent, og har vært sykemeldt 50 % siden begynnelsen av novemberr. Det passe meg heilt ypperlig, for då slite eg meg ikkje heilt ut, samtidig føle eg at eg har någe å stå opp te om dagene =) I tillegg har eg bytta avdeling, og sitte nå i mottaksavdeling istedenfor å gå ute i fange avdeling. Dette e ein ypperlig mulighet for meg!

Hei!

Jeg er i 25.uke og har vært 50% sm i 2 uker og skal være det fram til 18.januar. Jobber i barnehage og har fått problemer med å kombinere en vond rygg/bekken med mye bøying, bæring etc. Jobber noen timer hver dag og synes det fungerer fint for meg. Jeg har to barn fra før av og trenger å ha overskudd til dem også etter jobb.

Annonse

Jeg er 100% sykemeldt. Jeg var 50% sykemeldt når jeg ble gravid pga fysiobehandlinger.. (pendler hver dag og trengte hvile etter behandling), men når jeg ble gravid fikk jeg masse komplikasjoner og bekkenløsning tidlig. Og jobben min var ikke interessert i noe spesiell tilrettelegging siden jeg jobber i butikk... så det var bare å gjøre som alle andre... og det går ikke. Jeg klarte ikke komme meg til bilen etter endt arbeidsdag.. så fra oktober var jeg fullt sykemeldt, og kommer mest sannsynlig til å være det resten av tida også. Er 23 uker nå...

Jammen ikke lett å gå hjemme heller, men når jeg så vidt kommer meg ut av senga så er det ikke noe annet alternativ heller.. huff.... å så dårlig humør jeg blir da... flere som føler det sånn???

hadde jeg hatt en fysisk krevende jobb, slik som dere sykepleiere, og førskolelærer og butikkmedarbeidere har - så ville nok jeg også vært sykemeldt, minst 50% nå, mest sannsynlig 100%. Har en del sterke kynnere, og har ingen planer om å trigge dem til å bli en for tidlig fødsel. Men jeg er heldig, jeg har jeg jobb der jeg kan styre dagen min helt selv, sitter stort sett foran datamaskinen hele dagen, har et rom der jeg kan legge meg på sofa hvis jeg blir sliten, og sjefen har sagt at hvis det er slitsomt å gå i trapper og sånn, kan de andre gå opp i kantina og finne lunsj til meg.

Møter mye forståelse på jobb, og tror nok at jeg skal klare å stå fullt i jobb til jeg MÅ ut i permisjon!

Jeg har en jobb som er veldig krevende mentalt, og jeg er spent på hvor lenge jeg vil klare å holde meg i 100 % jobb som nå. Er 19 + 5, og har kun vært borte en dag i forbindelse med gravividiteten. Har hatt lite med plager i svangerskapet, og tiden frem til nå har i grunnen gått som en drøm. Det er mange som sier til meg, at du må ikke presse deg for hardt nå da. Tenk på den lille i magen, at det er viktig for den at mor får hvile også.

Tenker jeg får se nå etter jul hvordan det går, kanskje trappe noe ned hvis det blir for slitsomt. FØrste målet var å holde meg i jobb til passerte 20 uker. Etter det får jeg ta det litt som det kommer.

jeg er sykemeldt 50% nå pga fosteret har dytta isasj-nerva opp i hofta som dermed ligger i klem.. mye ubehag i det ene beinet.. og da blir nattesøvnen ofte forstyrret... naprapaten min ville gjerne at jeg trappa ned,så da har jeg gjort det... ikke greit å være lærer på ungdomsskole med et bein som ikke funker..;)

Hei:) jeg er også sykepleier på sykehus. Har jobbet 80% frem til ca 2 uker siden, og da var jeg veldig sliten. Fikk da sykemelding og har jobbet 40% etter det og syns det fungerer fint. Kjenner godt ryggen og har strålinger nedover begge ben...vet ikke om det er isjas-smerter eller hva.. men skal til legen på nyåret så får høre hva som blir anbefalt. ønsker å være i jobb så lenge jeg kan.

Hei hei! Har vært 100 % sykmeldt i snart 3 uker, er i uke 24+6. Jeg venter tvillinger og fikk derfor ikke jobbe lengre enn til uke 22. Jobbet på cafebar, og hadde fysisk tungt arbeid! Har vært uten plager hele svangerskapet, og har kunnet jobbet lengre. Men kjenner nå at jeg blir fort klar i ryggen, så det er godt å gå hjemme;)

Lykke til videre alle sammen;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...