Gå til innhold

Flere som fullpumper?

Anbefalte innlegg

Får ikke til amming og pumper for harde livet for å få gitt mest mulig mm til den lille.. Noen som vet hvodan man best mulig kan opprettholde og kanskje øke melkeproduksjonen når man bare pumper? Hvor ofte og hvor lenge bør man pumpe? Bør man bytte pupp ofte eller ta en om gangen og pumpe den tom? osv. osv

Klarer ikke å produsere nok nå for tiden kombinerer jeg med mme, men håper i alle fall at jeg kan fortsette å gi minimum halvparten av måltidene som mm en god stund til..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136359353-flere-som-fullpumper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Jeg fullpumper jeg også. Det er jo ikke like lett å opprettholde melkproduksjon som ved amming, men jeg har funnet ut at disse tingene hjelper: Går produksjonen ned, pumper jeg meg alltid hver 2. time og 2 ganger på natten. Da begynner den å gå opp igjen dagen etter. Ellers drikker jeg ammete, og alkoholfritt øl (liker ikke vørterøl).

Jeg pumper først den ene puppen tom, så pumper jeg andre puppen.

Jeg bruker også mme noen ganger, så ikke stress med å ha dårlig samvittighet med det. Du pumper det du klarer å gir pokker i resten:-)

God jul:-)

Jeg har fullpumpet, men nå har jeg mer eller mindre sluttet. Vesla har så mye magevondt og krever så mye av meg at jeg ikke kommer fra for å pumpe ofte nok. Det gir bare frustrasjoner. Pumpet da hver 3 time og oftere i helgen, samt 2 ganger på natt i helgene og en i uka.

Fikk aldri helt nok, men ca 70%...

Nå er hun snart 8 uker og har de siste par dagene bare fått 1 eller 2 måltider med mm. Synd, men vi orker ikke mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...