Gå til innhold

Forkjøla anyone?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hihi, tell me about it! Jeg ble forkjølet i begynnelsen av desember, samtidig med at trøttheten og uggenheten slo meg helt ut. Var liggende en uke, og så har jeg hanglet meg igjenom de to (?, kommet litt ut av tellingen) neste ukene. Denne uken ble sambo forkjølet. Han er bra igjen nå, i alle fall tett ved, mens jeg er igang med en ny forkjølelse. Pottetett i nesa. Hva hjelper?!

- saltvannsnesespray

- kamferdråper sa mormor, forsøkte, men de lukter ikke noe...

- mentolatum under nesa for å "åpne" litt

I morgen går turen innom helsekosten, juleaften eller ikke. der må de da ha et vidundermiddel?!

Jeg er i uke 11, regner med smurfen har det bra. Var veldig forkjølet da jeg var hos legen i uke ni også, og han hadde vel kommentert det om det var farlig for lillesmurf???

Imunforsvaret er jo ofte helt nede i starten av svangerskapet også, så vi får bare trøste oss med at januar blir en flott måned, med masse energi, ingen kvalme eller forkjølelse!

Oh yess! Så inderlig stappa sylta forkjøla!

Jenta mi sneik seg opp på soverommet mitt før leggetid idag og la ein stor dunge med dopapir i senga mi: "tilfelle eg trengte å snyte nasen når eg la meg i natt!" Så om ein er dårleg så er det no litt hjertevarme å få frå små barnehjerter her i garden :)

God betring til alle dykk andre forkjøla gravide i jula :)

Uff stackars!! Mitt bästa råd är att gå på apoteket och köpa en nesehorn skyller. Den tar du 3 dl lunket vann och salt upp i, så skyller du näsa. Ska lova dig att när du snyter dig efteråt har du fått väck mycket... Det gjorde mig frisk på 4 dagar från en helvetes förkylning tidigt i december.

Kampfer dråper är bra om man känner att man brygger på noe, men är det så lurt att ta under graviditet? Jag trodde det var någon slags alkohol i de? Möjligt jag tar fel :)

God bedring allihop!!

Å lukte på kamferdråper kan vel ikke være mer skadelig for en forkjølet gravidsjel, enn å sitte gravid og ufrokjølet ved siden av noen som drikker aquevitt i julen. Slik tenkte nå jeg på det i alle fall! :-) Og er vel ikke bra for babyen om jeg ikke får puste heller..

Farmor kom med et veldig bra råd, mentholatum krem. Smør det under nesen, da åpner det seg mye av seg selv, og man blir ikkr så rød under nesen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...